stickkontakt skrev 2012-07-25 20:40:30 följande:
Nånstans i den åldern, jag minns inte exakt när men mellan 8 och 10 kanske, så började jag plötsligt tycka at tdet var pinsamt att visa mig naken inför familjen. Ena dagen badade jag och gick utan att tänka på saken naken ut från badrummet, nästa gång jag badat kändes det helt fel. Jag minns det tydligt. Antagligen sker något liknande med de flesta barn. Helt plötsligt inser de vad saker betyder och börjar tänka på ett annat sätt. Exakt när det händer beror på barnet.
Sannolikheten att en 12-åring eller ens 10-åring vill smaka på bröstmjölk är väldigt liten, om vi talar om ett barn som utvecklas normalt. Jag tror inte det är någon risk att 8-åringen fortsätter suga på mammas tutte tills han blir vuxen.
Men vi leker med tanken, OM det hände att en 10 eller 12åring ville smaka på bröstmjölk och mamman tillät barnet att suga på bröstet så hade du då tyckt att det i så fall skulle vara normalt och ok?
Eller menar du att en 8åring är det okej för men inte för en 10åring eftersom en 10åring aldrig skulle vilja? Men en 9åring då? Ska man tillåta sina barn att prova allt dom vill btw? Finns det inga gränser och behöver man aldrig säga nej? Var går då den här gränsen då egentligen?