Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Hon "ammar" sin 8åring

Jaha?? Vad har du med det att göra ts?? Tror du barnet kommer DÖ av att han smakat bröstmjölk som 8 åring? Varför är det äckligt att han smakar bröstmjölk men det inte är äckligt när hans syskon gör det? Ditt barn dricker ju också bm. är det också äckligt. dricker du ko mjölk? det är ju nämligen också bröstmjölk om man ska vara sån. 

• viseversa
    Anonym skrev 2012-07-25 19:33:34 följande:
    jag är liksom emot folk som tycker att offentlig amning är äckligt o borde förbjudas, men att överhuvudtaget amma en 8åring, även om ingen ser så är det äckligt
    Hon ammade honom inte han smakade. STOR skillnad om du frågar mig. 
  • viseversa
    Anonym skrev 2012-07-25 19:48:42 följande:
    Men det var ju inte att döma eller klaga på någon, vi uttrycker en åsikt som tvärtemot den ammande mammans.. det är väl inte fel eller? Du gör ju exakt samma sak fast att du håller med mamman, det är ju som att döma oss för att göra fel i att tycka en annan sak?!

Vi alla människor lever i en värld tillsammans, livet fungerar inte och går inte ut på att bara bry sig om sig själv. Gör du samma sak om det skulle hända någon något. Egoistisk tanke.. Så länge man inte skadar personen får man väl tycka vad man vill..
    Jag skriver inte en upprörd tråd i hopp om medhåll över hur ÄCKLIG en annan människa är=). Visst tycker man olika men vi lever i en värld tillsammans med andra människor. Så lite förståelse att alla inte resonerar lika som mig skadar inte. Jag hade tyckt det var lite konstigt ja. Det är itne vanligt att låta en 8 åring smaka bröstmjölk. men itne hade jag satt mig vid datorn och upprörd spytt ut hur heeeeeemskt detta var. Som om pojken skulle få men för livet. Jisses slappna av lite.  
  • viseversa
    Anonym skrev 2012-07-25 19:52:36 följande:
    DET VAR INTE BARA EN GÅNG!

Det står tydligt att mammans respons var:

- han brukar få smaka ibland, och drar upp blixtlåset på sin tröja och reser sig och går ut till dom andra ...

Då kan man tycka att det är lite äckligt.. folk får la amma eller låta sina barn smaka tills dom själva inte vill smaka längre. Jag skiter i vilket men skulle jag se någon hade min tanke fortfarande varit att det är äckligt, så som MÅNGA andra också tycket. Sluta få det att låta som att man gör nått fel?

Ville gillar andra konstiga saker, så som bajssex, USCH!!

Men ni aknske tycker det också är .. "Jaha??"

Om ni nu inte har någon åsikt och tycker att man ska bry sig om sig själv så skriv inte här då. Ni lägger er ju i våra åsikter som bara den!!
    Fortfarande jaha??? Vad har ts med det att göra? Mamman tycker uppenbarligen itne attd et är en big deal för då hade hon ju inte låtit honom smaka. Räcker inte det? men ni kan ju sitta och kräkas över hur ÄCKLIG hon är lite till om ni trivs med det. 
  • viseversa
    Hippopotame1 skrev 2012-07-25 19:59:43 följande:
    Hm, är inte hela idén med debattforum att man ska få ventilera sina åsikter, små som stora? Bara undrar sådär i all vänlighet Glad
    Jo visst. Men att skriva hur äcklig någon är för att denne inte gör samma val och inte tycker det är så farligt är lite överdrivet. Och hon ammade inte honom. han hade fått smaka några gånger. har man inget roligare liv än att reta upp sig på det undrar jag??
  • viseversa
    Anonym (oj) skrev 2012-07-25 20:02:20 följande:
    Ni som skriver "Jaha so what?" och håller med mamman... Hade ni tyckt att det var lika normalt om en 15åring, 17åring eller 20åring brukade smaka på sin mammas bröstmjölk genom att suga på hennes tutte? 8 år tycker jag är väldigt gammalt nämligen. Jag undrar var eran gräns går? Har ni ens en gräns i ålder för när ni tycker att det inte är normalt beteende längre?

Jag undrar och är uppriktigt nyfiken på era svar!
    Tycker inte du det är skillnad på en 8 åring och en 15,17,20 åring?? En 8 åring är ett nyfiket barn. och jo jag hade tyckt det vore väldigt konstigt om en 15 åring sög bröstmjölk från sin mamma. Tror man som barn själv känner när man är för stor. Och jag tror mamman själv känner när HON anser barnet för stort. 
  • viseversa
    stickkontakt skrev 2012-07-25 20:16:01 följande:
    Min reaktion är också "jaha". Att smaka då och då är inte heller att amma i min värld utan det är just att smaka. Jag ser inte problemet.

Så länge jag inte är involverad i bajssexet så är min reaktion på det också "jaha". Varför ska jag lägga mig i vad andra gör?
  • viseversa
    Anonym (oj) skrev 2012-07-25 20:18:35 följande:
    Diplomatiskt svar haha

Men vad anser du om en 10åring då? (Alltså bara 2 år äldre än denna 8åringen) Är det ok enbart enligt dig? 12 år? Ok eller inte? Jag menar, om både mamman och barnet inte tycker att barnet är för stort vid 10 resp 12 år, tycker DU fortfarande att det är ok och normalt då?
    Nu har jag inte barn i den åldern som VILL smaka på min bröstmjölk(om jag haft någon). Men ja dom hade nog fått smaka om dom velat. Dock hade nog gränsen för MIG gått vid 10 år. Sen hade dom fått smaka men i glas. Men det är ju MIN gräns. Om andra tycker det är okej med en 13 åring som smakar på bröstet så är det deras val och inget jag tänker speciellt mycket på=)
  • viseversa
    Anonym (oj) skrev 2012-07-25 20:18:35 följande:
    Diplomatiskt svar haha

Men vad anser du om en 10åring då? (Alltså bara 2 år äldre än denna 8åringen) Är det ok enbart enligt dig? 12 år? Ok eller inte? Jag menar, om både mamman och barnet inte tycker att barnet är för stort vid 10 resp 12 år, tycker DU fortfarande att det är ok och normalt då?
    Sen växer ju barnet upp också och nej jag tror inte en 12 åring VILL suga på mammas tutte. Känner en del 12 åringar nämligen. Så barnet känner väl själv också när han/hon är för stor. Uppenbarligen tycker inte 8 åringen och dennes mamma att det är något konstigt så varför haka upp sig på det då. Jag tror knappast han skulle komma och fråga samma sak om han var 14 år faktiskt. 
  • viseversa
    stickkontakt skrev 2012-07-25 20:40:30 följande:
    Nånstans i den åldern, jag minns inte exakt när men mellan 8 och 10 kanske, så började jag plötsligt tycka at tdet var pinsamt att visa mig naken inför familjen. Ena dagen badade jag och gick utan att tänka på saken naken ut från badrummet, nästa gång jag badat kändes det helt fel. Jag minns det tydligt. Antagligen sker något liknande med de flesta barn. Helt plötsligt inser de vad saker betyder och börjar tänka på ett annat sätt. Exakt när det händer beror på barnet.

Sannolikheten att en 12-åring eller ens 10-åring vill smaka på bröstmjölk är väldigt liten, om vi talar om ett barn som utvecklas normalt. Jag tror inte det är någon risk att 8-åringen fortsätter suga på mammas tutte tills han blir vuxen. 
  • viseversa

Anonym (oj) Gud vad du upprepar!! Jag har redan svarat på den frågan! Gå tillbaka i tråden och LÄS tack! Har ingen lust att skriva samma sak om och om igen bara för att du är trög!!

Svar på tråden Hon "ammar" sin 8åring