Inlägg från: stickkontakt |Visa alla inlägg
  • stickkontakt

Hon "ammar" sin 8åring

Min reaktion är också "jaha". Att smaka då och då är inte heller att amma i min värld utan det är just att smaka. Jag ser inte problemet.

Anonym skrev 2012-07-25 19:52:36 följande:
    Ville gillar andra konstiga saker, så som bajssex, USCH!!

Men ni aknske tycker det också är .. "Jaha??"
    Så länge jag inte är involverad i bajssexet så är min reaktion på det också "jaha". Varför ska jag lägga mig i vad andra gör?
  • stickkontakt
    Anonym (oj) skrev 2012-07-25 20:18:35 följande:
    Diplomatiskt svar haha

Men vad anser du om en 10åring då? (Alltså bara 2 år äldre än denna 8åringen) Är det ok enbart enligt dig? 12 år? Ok eller inte? Jag menar, om både mamman och barnet inte tycker att barnet är för stort vid 10 resp 12 år, tycker DU fortfarande att det är ok och normalt då?
    Nånstans i den åldern, jag minns inte exakt när men mellan 8 och 10 kanske, så började jag plötsligt tycka at tdet var pinsamt att visa mig naken inför familjen. Ena dagen badade jag och gick utan att tänka på saken naken ut från badrummet, nästa gång jag badat kändes det helt fel. Jag minns det tydligt. Antagligen sker något liknande med de flesta barn. Helt plötsligt inser de vad saker betyder och börjar tänka på ett annat sätt. Exakt när det händer beror på barnet.

Sannolikheten att en 12-åring eller ens 10-åring vill smaka på bröstmjölk är väldigt liten, om vi talar om ett barn som utvecklas normalt. Jag tror inte det är någon risk att 8-åringen fortsätter suga på mammas tutte tills han blir vuxen. 
  • stickkontakt
    Anonym (oj) skrev 2012-07-25 20:47:56 följande:
    Men vi leker med tanken, OM det hände att en 10 eller 12åring ville smaka på bröstmjölk och mamman tillät barnet att suga på bröstet så hade du då tyckt att det i så fall skulle vara normalt och ok?

Eller menar du att en 8åring är det okej för men inte för en 10åring eftersom en 10åring aldrig skulle vilja? Men en 9åring då? Ska man tillåta sina barn att prova allt dom vill btw? Finns det inga gränser och behöver man aldrig säga nej? Var går då den här gränsen då egentligen?
    Jo, självklart finns det gränser men de är individuella. Om mamman tycker det känns ok och barnet tycker det känns ok är det inga problem anser jag. Min poäng är att nånstans innan 10-årsåldern brukar barn bli mer medvetna och sätter då gränser helt på egen hand. Börjar föräldern känna att det känns fel innan barnet får man väl börja säga nej då och hjälpa barnet sätta gränser. Jag ser verkligen inte problemet med att ett barn smakar på bebisens mjölk så länge alla inblandade är ok med det.
  • stickkontakt
    Anonym (oj) skrev 2012-07-25 20:56:28 följande:
    Hmm ja jag tror inte vi kommer så mycket längre i det här än att konstatera det att vi verkar ha olika syn på det hela. 8 år tycker jag är på tok för gammalt! 1, 2 år.. fine om någon mamma ammar så länge men 8 år är ganska extremt!
    Men det handlar ju inte om att amma. Ungen smakar. Jag skulle också tycka det var väldigt konstigt om någon fortfarande ammade en 8-åring.
  • stickkontakt
    musky skrev 2012-07-26 11:32:32 följande:
    jag tuttade pa min tumme tills jag var 8 ar ..  jag blev tvingad att sluta, blev typ mobbad av min styvpappa. 

sa sugreflexen finns ju dar, men jag kan tycka att man som mamma ger bort sin kropp till alla om man later alla ungar tutta pa en hela tiden....det ar ju verkligen skitjobbigt, ar ut och ar in ... det dras i klader, tjatas om att snutta nar ungen inte har nagot att gora... man ar en napp pa morgonen, hela dagen och speciellt pa kvallen och natten.

Sa stackars den mamman kan jag kanna, som inte kan saga nej till 8-aringen... han gor det sakert bara for att visa att han kan och ager sin mamma och hennes tuttar och mjolk - sa funkar soner...

ingen kommer fa suga pa mina tuttar igen ... fett jobbigt!

Det ar inte ackligt . .. men det handlar om makt over mammans kropp nar barn tuttar fast mamman inte vill. Not good. 
    musky skrev 2012-07-26 12:01:55 följande:
    det ackliga ar att ungen tar for sig av mammans kropp .. att hennes kropp ar till for barn och pappan och blir aldrig lamnad ifred........... jag ar helt saker pa hon inte vill att ungen ska "amma" vid 8 ars alder... det finns inget perverst med det hela .. det ar bara en makt grej som barn kor med over sina mammor som inte kan saga nej.

min unge ar 3 - jag sager NEJ - freedom to the mamas!!!

alla som langtids ammar och inte vill - -- - - - sag nej. Det ar din kropp. 
    Wow. Vilka slutsatser man kan dra av att någon berättar anonymt på ett forum att någon annan låtit ett barn smaka bröstmjölk.
  • stickkontakt
    Anonym skrev 2012-07-26 13:17:32 följande:
    smaka ? han smakade ju inte ... han tog tutten i munnen och det betyder att det inte ar konstigt for 8 aringen . 

manga 8-aringar tycker att tuttar ar fniss och skoj och inte manga skulle suga pa sin mammas tutte "bara for att" ...... sa det tyder pa att ungen antagligen har snuttat i 8 ar - jag tycker inte det ar ackligt - jag tycker mest synd om mamman som har den pressen - darfor aldre ammande barn ar skitjobbiga och kravande.

Har du langtids ammat?

Varför betyder det att "ungen antagligen har snuttat i 8 ar"? Hur kan du utala dig så mycket om ett fall som du inte vet nästan något om? Om det är synd om mamman vet bara hon. Du kan omöjligt veta hur krävande hon upplever att barnet är.

Jag har inte långtidsammat, barnet slutade självmant strax efter 1årsdagen. Vad nu det har med saken att göra. 
Svar på tråden Hon "ammar" sin 8åring