Inlägg från: Momat |Visa alla inlägg
  • Momat

Hur många par byxor har era barn?

Häromdagen började jag och en väninna prata om barnkläder. Det kom fram att vi har väldigt olika åsikt om hur mycket kläder ett barn behöver.

Mina barn har väldigt mycket kläder, och jag tvättar ganska sällan. Väninnans barn har lite kläder, och hon tvättar varje dag.

Som en måttstock för att få en uppfattning om vad som är "normal" mängd kläder, så undrar jag hur många par byxor som finns i ditt barns garderob? Vanliga innebyxor alltså, inte utebyxor, regnbyxor eller shorts.

Skriv gärna också hur gamla barn det är frågan om!

En sekund i taget
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många par byxor har era barn?
  • Momat

Jag själv röstade på fler än 30, och då tänker jag på mindre barnet som är 3,5.

Större barnet som är 10 år har inte lika många för hon kladdar t.ex. inte ner sig med mat varje dag, så hon har 11-20 par.

• Momat

Intressant att 0-10 par har fått flest röster hittills, kanske det lutar mot att jag ringer min väninna och säger att hon är mer normal än jag...

Mitt barn har nog mer kläder än han egentligen behöver, inser jag. Jag räknade att han har 42 st t-shirts och linnen, 32 st långärmade tröjor, 13 pyjamasar, 25 par kalsonger... men jag får väl trösta mig med att det blir inte så stort slitage på kläderna, så jag kan få ett hyfsat pris för dem på tradera.

• Momat
    Äppelpaj80 skrev 2012-07-26 18:57:50 följande:
    Räknas tajts och mjukisbyxor? Jag orkar inte räkna men de har ungefär 6-7 jeans vardera och 2 st mjukisbyxor. De är tjejer och använder mest tajts eller strumpbyxor så räknar man dem så är det väl 20 st per barn? Tycker själv att jag har alldeles för mycket men då har de mycket mer av andra plagg. Kommer inte köpa så mycket i framtiden när de växt ut det den har.
    Ja, det tycker jag nog, eftersom de har samma funktion som byxor.
Svar på tråden Hur många par byxor har era barn?