• Momat

Hur många par byxor har era barn?

Häromdagen började jag och en väninna prata om barnkläder. Det kom fram att vi har väldigt olika åsikt om hur mycket kläder ett barn behöver.

Mina barn har väldigt mycket kläder, och jag tvättar ganska sällan. Väninnans barn har lite kläder, och hon tvättar varje dag.

Som en måttstock för att få en uppfattning om vad som är "normal" mängd kläder, så undrar jag hur många par byxor som finns i ditt barns garderob? Vanliga innebyxor alltså, inte utebyxor, regnbyxor eller shorts.

Skriv gärna också hur gamla barn det är frågan om!

En sekund i taget
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många par byxor har era barn?
  • läkarstudent

21 till 30 röstade jag på, men sen räknade jag dem och det var över 30. Vi tvättar ca varannan vecka.

• Angelica8912

Jag har en dotter på 16 månader, hon använder både storlek 80 och 86. Totalt har hon 12 par byxor. Räcker gott och väl!

• Momat

Jag själv röstade på fler än 30, och då tänker jag på mindre barnet som är 3,5.

Större barnet som är 10 år har inte lika många för hon kladdar t.ex. inte ner sig med mat varje dag, så hon har 11-20 par.

• tahira

0-10 blir det.

Vår son har skoluniform och då har han två uppsättningar sommaruniform och två uppsättningar vinteruniform. Fyra par skolbyxor alltså. Utöver det har han ett par shorts, två par jeans, ett par tunna linnebyxor och två par chinos, att ha på helger och lov.

Jag tvättar varje dag, både under vardag och under lov. Men det har ju också med att göra att jag själv ofta har plagg som är favoriter i perioder som jag vill använda ofta. Plus att min man tränar flera dagar i veckan och jag vill inte ha hans träningskläder liggande för länge i tvättkorgen.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira
    tahira skrev 2012-07-26 17:01:07 följande:
    0-10 blir det.

Vår son har skoluniform och då har han två uppsättningar sommaruniform och två uppsättningar vinteruniform. Fyra par skolbyxor alltså. Utöver det har han ett par shorts, två par jeans, ett par tunna linnebyxor och två par chinos, att ha på helger och lov.

Jag tvättar varje dag, både under vardag och under lov. Men det har ju också med att göra att jag själv ofta har plagg som är favoriter i perioder som jag vill använda ofta. Plus att min man tränar flera dagar i veckan och jag vill inte ha hans träningskläder liggande för länge i tvättkorgen.
    Nu är han sex år. När han var 0-3 hade han säkert 30 par byxor, minst.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Angelica8912

Nu när jag tänkte efter är de nog snarare 20, men de är lite för mycket ändå, för jag tvättar några gånger i veckan så de behövs liksom inte..

• FruSen

Strax under 10 par. Tror hon har 8-9 par brallor.
    Hon är 3.

• jEnNiK

20-30 par... Tvättar nån-några maskiner/vecka. Sonen är 3 år.. Skulle kunna tvätta mer sällan, men lillasyster på 4 månader är en riktig kräkfia, så på henne byts det mellan 4-8 ggr/dag...

Svar på tråden Hur många par byxor har era barn?