Är det "svårt" att få ledigt 7 skoldagar för ett barn i första klass? Kan jag vara lugn?
Är det "svårt" att få ledigt 7 skoldagar för ett barn i första klass? Kan jag vara lugn?
Inte varit ledig någon annan gång under läsåret.
Inte varit ledig någon annan gång under läsåret.
Du kan nog vara ganska lugn :)
För oss har det blivit svårare sällan ledighet beviljas för resa då man får förlägga dem på loven, sen beror det väl på varför du vill ha ledigt. Hör med rektorn vid er skola istället för hos oss hade det inte funkat för resa
jag skulle vara lugn och om jag inte fått ledigt kan jag säga att jag åkt i alla fall!
Hade skolan nekat det hade jag åkt ändå. Det är en sjuåring det handlar om, de ska bara inte ha så höga krav på prestation att 1 veckas resa är en katastrof. Då är någon jävligt skitnödig på skolan.
Blir så fruktansvärt trött på föräldrar som inte förstår att de bryter mot lagen när de åker på semester trots avslag på ansökan. Blir även trött på föräldrar som inte verkar tro att skolan är viktig för en 7-åring. Förutom allt nytt som ska läras handlar det om gemenskap och trygghet. Det blir inte lugnt om alla far och flyger hela tiden.. Värsta är de föräldrar som kräver ledigt och sedan klagar att barnet inte hänger med i skolan, eller de föräldrar som skiter i att se till så barnet gjort läxorna för frånvaro vistelsen, barnet halkar jätte långt efter... Hoppas någon snart blir dömd för detta, för barn har rätt att gå i skolan! Ni föräldrar har hela livet på er att åka utomlands..