• Mamsie

Gekås

Första baby-prylarna ska shoppas i Ullared idag!

Syrran ringde igår; hon ska ner till Ullared och undrade om jag vill följa med.
    Jag messade tillbaka:
    Ullared imorgon? *letar efter makens VISA-kort*
    Japp, vilken tid åker vi?

Jag har inte skaffat nåt till Max-i-magen än, eftersom jag hellre väntar till sista månaden för att vara mer säker på att han klarar sig.
    Min första dog ju i magen i v28 (där jag är nu med Max!).
    Pappan har ju redan köpt barnvagnen. Jag var naturligtvis med och godkände köpet efter att försäljaren sa att de återköper om nåt händer fram till förlossning.

Men idag ska jag alltså titta efter nån sparkis, mössa och lakan att köpa. Ska bli kul!
    Innan dess går jag igenom FL-trådar som handlar om Gekås/Ullared

• Mamsie

Jag köpte kläder till mig själv för 650kr:
    Mammakläder:
    2 par byxor
    1 kjol
    1 tunika
    1 topp
    1 blus

En kort kofta från vanliga damavdelningen
    5 par strumpor
    ---
    Dessutom blev det en handväska i skinn, div "skönhetsprodukter", kläder till mannen, lite saker till hushållet.

Från bebis-avdelningen fick jag med mig:
    1 startset med: 1 tröja, 2 bodies, 2 sparkisar för 129kr!!
    Body med tryck "Lillebror"
    mössa
    strumpor
    strumpbyxor
    nappflaska

Hela kalaset kostade ca 1350kr, för vilket jag skämdes hela vägen hem. Sen visade jag fynden för mannen som tyckte det var bra fyndat

I månadsskiftet Maj/Juni åker vi och handlar resten till Max-i-magen: lakan mm.

• Mamsie

Jahapp...
    Träffade väninnan igår som blev jättesugen på Ullareds-runda, men vill inte åka ensam. Så jag åker med henne på tisdag när hennes son är på dagis.

Mina barn har påsklov nästa vecka, så de kanske passar på att köpa kläder där: sonen tar studenten in juni och behöver kostym bla.

Själv ska jag inhandla servetter och pynt till vigseln på annandag påsk. Lite påskpynt måste vi också ha!

• Mamsie

Jag har ingen aning om vad hamburgerrestaurangen utanför Gekås heter (syrran hämtade maten till bilen).
    Det enda jag vet är att det var sista gången! Burgarna var totalt smaklösa sladdriga matstycken & fritte-ringarna smakade något efter man saltat rejält.
    Colan var ok

• Mamsie

Rapport från Ullareds-shopppingen igår:
    (Vi som åkte var: jag, väninnan med mamma, min syster)

- Pynt till bröllopet: servetter, ljus, ballonger etc.

- Påsk: Det var dåligt med pynt, men jag hittade jättesöta ägg i alla fall. Och MASSOR av godis

- Till mig: Kläder; 2 toppar, 2 par stödstrumpor
    (inget till Max-i-magen den här gången).
    Makeupsvampar, borste och tonad dagcreme (vill ju va fiiiin när jag blir äkta fru )

- Annat smått till hushållet som schampoo, Idominsalva, hemarkiv osv...

Det kostade ca 750 kr att stämpla ut den här gången. Förra gången kostade det det dubbla *rodnar*
    3-4 veckor före bf åker vi igen

• Mamsie

Med inkomster på 2886 kr / mån så blir det till att hålla igen...
    *håller tummarna för att FK beviljar min sjukersättningsansökan så jag får fullt pension istället*

Fast vi har ju redan vagnen hemma, och sängen får vi "farmor & farfar-bidrag" till Lakan syr min mamma om hon orkar, annars gör jag det själv. Resten av grejerna handlar vi i början av juni.

*ansöker om VISA-kort utan begränsning till alla behövande blivande shoppinggalna morsor*

Svar på tråden Gekås