Paisley skrev 2012-11-13 14:56:16 följande:
Det som är bra är att det är lätt att fixa stilen, man ska inte vara rädd av sig och vräka på med färger, textilier osv. Det är inte hela världen att allt inte passar. Du kan ju slänga in en bild här på något rum du vill fixa så kan vi komma med förslag

Åh, jag ska fixa alla rum! ^^,
Jag har en del möbler jag ska måla också. Jag har tur som har några riktiga pärlor hemma, gamla möbler man ärvt. Har t ex en turkos tv-bänk med orangeblommig limmad plastduk som tv-bänk. Original hörde den till köksinredningen i ett riktigt gammalt hus och var det enda som inte var väggfast, så jag tog den när huset revs.
Sen har jag ett gammalt skåp, en gammal resekista, en mjöllåda, en gammal väggklocka, gammalt köksbord och stolar och ett pottskåp!
Några av sakerna tänker jag behålla i sina originalfärger och enbart dekorera med tyger och fina saker, andra tänker jag måla om helt och hållet! Den gamla väggklockan tog jag reda på enbart för att jag ville måla den rosa!
Just ja, jag har en gammal gungstol också som jag vill måla i någon läcker färg.
Jag ska ta några bilder och lägga upp på sakerna jag har så kan ni ju komma med förslag!