Inlägg från: Winterfell |Visa alla inlägg
  • Winterfell

Bohemisk inredning - Snacktråd

Hej!
    Jag tycker bohemiskt är såå fint, men har dessvärre inte haft orken att göra någonting själv, mitt hem har ingen stil alls, det är mest bara fult. Men det har potential.
    Ska se om jag kan få lite inspiration här och i bildtråden till att göra något riktigt bra av det jag har.  

• Winterfell

Åh, visade min sambo bildtråden igår och han gillade det också! Inte för att han har så mycket att säga till om, men det är ju trevligt om han också trivs i hemmet.  

"Älskling, jag har hittat en inredningsstil som verkligen sammanfattar allt det där jag älskar och vill ha, bara så du vet så tänker jag ha så och du får helt enkelt anpassa dig."

"Okej, hur ser det ut då?"

"Du måste se för att fatta."

*visar tråden*

Här började ögonen lysa och han började peka och kommentera vilka saker vi borde ha och göra. När han kom till himmelsängen med de turkosa draperierna och den turkosa ugnen så tjöt han som en tjej av glädje. Herregud, jag inser mer och mer att jag valt rätt man i livet.  

• Winterfell
    Paisley skrev 2012-11-13 14:56:16 följande:

Det som är bra är att det är lätt att fixa stilen, man ska inte vara rädd av sig och vräka på med färger, textilier osv. Det är inte hela världen att allt inte passar. Du kan ju slänga in en bild här på något rum du vill fixa så kan vi komma med förslag
    Åh, jag ska fixa alla rum! ^^, 
    Jag har en del möbler jag ska måla också. Jag har tur som har några riktiga pärlor hemma, gamla möbler man ärvt. Har t ex en turkos tv-bänk med orangeblommig limmad plastduk som tv-bänk. Original hörde den till köksinredningen i ett riktigt gammalt hus och var det enda som inte var väggfast, så jag tog den när huset revs.
    Sen har jag ett gammalt skåp, en gammal resekista, en mjöllåda, en gammal väggklocka, gammalt köksbord och stolar och ett pottskåp!
    Några av sakerna tänker jag behålla i sina originalfärger och enbart dekorera med tyger och fina saker, andra tänker jag måla om helt och hållet! Den gamla väggklockan tog jag reda på enbart för att jag ville måla den rosa! 
    Just ja, jag har en gammal gungstol också som jag vill måla i någon läcker färg.

Jag ska ta några bilder och lägga upp på sakerna jag har så kan ni ju komma med förslag! 
Svar på tråden Bohemisk inredning - Snacktråd