Vad är det med våran katt ?!
Varje morgon i nästan en veckas tid har vi vaknat av att katten har river ner något ur bokhyllan eller liknande.
Det stör mig inte så mycket att hon river ner saker MEN det är alltid mellan 4-5 på morgonen !!
Jag är verkligen ingen morgonmännsika och varje morgon när hon väcker oss så vaknar jag med ett ryck och blir rädd och det hugger till i magen.
Är gravid i vecka 20 och detta gör mig lite orolig... Kan ibland få ont om jag reser på mig för fort eller så men det är inte samma smärta som när jag vaknar av kattens hyss.
Hon vet egentligen att hon inte får vara i bokhyllan (BORDE veta iallafall, då vi tar ner henne varje gång vi kommer på henne och tillrättavisar henne) men hon passar såklart på när vi inte kan se.
Hon har även en dum vana att peta omkull saker och peta ner saker från borden.
Min vattenflaska är en favorit så nu har jag, istället för en "vanlig" flaska, en med "ploppkork" så att vi inte ska riskera diverse spill. Hon petar även ner pennor, papper, petar omkull glas/muggar, ja ALLT verkligen!
Av mig och sambon så är jag hennes "favorit", det är alltid mig hon gosar med och ska sova hos osv.
Men hon har även börjat hugga mig helt oprovocerat i fötterna/benen när jag går förbi.
Hon attackerar nallar och hugger mot deras halsar och sparkar med bakbenen som om hon verkligen vill döda dom, vilket också oroar mig. (Hon går dock aldrig till attack mot några andra katter eller så när vi är ute)
Hon har precis passerat ett år och hon är kastrerad. (Hon är innekatt men får gå ut i koppel då och då)
Kan även tillägga att hon har massor med leksaker och sin egna lilla hörna med klösställning och transportväskan som hon använder som bädd :)
Någon som vet varför hon gör som hon gör? Börjar bli lite jobbigt...