• Anonym (Frågvis)

    "Man ångrar aldrig ett barn", stämmer det?

    Ofta när jag läser här när det frågas om ifall man ska behålla fröet i mage eller göra abort så är det endel som skriver "man ångrar aldrig ett barn, men en abort", stämmer verkligen det?

    Vi valde att behålla barnet och fick en extremt svår förlossning och start, första året var ett rent helvete med ett sjukt barn och vi föräldrar blev också sjuka pga. situationen. Vi fick professionell hjälp och de sa att vårat fall var ett av de svåraste de haft, så mycket hände och relationen mellan oss föräldrar blev sämre och sämre, vi hade aldrig någon ork eller tid över att glädjas. Allt kretsade kring alla svårigheter barnet och framförallt förlossningen orsakade.

    Flera gånger i början så ångrade jag allt, när jag mådde riktigt dåligt pga. förlossningsdepression så önskade jag att soc kom och tog barnet så vi skulle få tillbaka våra liv, även nu när jag är frisk från den så kan jag tänka på allt som gått förlorat och inte alls blivit kul och mysigt så som alla andra skriver om med sina barn.

    Nu har saker vänt ordentligt och jag skulle inte lämna bort mitt barn för allt i världen, och ångrar inte en sekund men jag tänker inte ha dåligt samvete för att jag känt att jag ångat allt. När vi fick hjälp så träffade jag flera som hade samma känslor som vi men när man läser här så verkar ingen ha känt så. Är det så eller kan man ångra ett barn?

    Med ångra så tänker jag inte på att man tröttnat och vill sälja barnet när det ligger på golvet på ica och gallskriker över att den inte får en glass utan lite djupare. Jag lämnade aldrig mitt barn så någonting såg till att känslorna att sälja barnet inte genomfördes och det är jag extremt tacksam över.

  • Svar på tråden "Man ångrar aldrig ett barn", stämmer det?
  • YummyMami

    Tror vissa ångar sina barn, det är därför de är hemska föräldrar och ger sina barn ett värdelöst start i livet. 


    Veckans vägning var hemsk! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Pinguicula

    Klart man kan ångra ett barn, eller iaf att man valde att bli förälder just då.

    Jag ångrar verkligen att jag blev mamma när jag blev det.

  • Litet My

    Tror det finns många som ångrar sina barn, ofta knutet till tex depression och annat dåligt mående. vet också många som förvisso inte ångrar barnet men ångrar tidpunkten eller att man skaffade barnet med den andre föräldern.

  • Dr Mupp

    Klart det finns. Min mormor önskar fortfarande mer än 50 år senare att hon aldrig fått barn. Men då fanns inte fri abort så hon hade inget val. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • FuckGoggleAskMe

    Kanner ett par stycken som angrade att de fatt barn - i bada fallen hade de val inte lekt fardigt an och ville kunna ga ut och festa & ragga utan att ha barn som storde. Bada var en bra bit over 30, sa inga tonaringar, och bada hade bara ett barn.

  • Anonym

    Tror en depression är vanligaste skälet att "ångra" sig. Och jag tror INTE som någon ovan skriver att det är de som är de hemska föräldrarna.. De är ju psykiskt sjuka människor, utan förmåga till empati som skadar och plågar sina barn. Det är som tur är inte samma sak som en känslomässig tillfällig oförmåga vid en depression.

  • sötare

    Tror hon som spelade i den blå lagunen  hade väldigt svårt att ta till sig sitt barn  och led så kopiöst av det .

  • Samach

    Brooke shields heter skådisen. Hon har skrivit "När regnet faller"
    Jag har själv skrivit en bok om förlossningsdepressionen jag haft, boken utkommer i höst på Notis förlag 

  • Anonym (3troll)

    Jag ångrar inte något av mina barn. De jag ångrar 'r att jag skaffade barn med just "han". Blev grvid tidigt i förhållandet ( bådas fel ) efter att vi fick reda på att jag var gravid visade han sitt riktiga jag. en psykisk sjukdom ( flera diagnoser har jag fått reda på nu efteråt av hans pappa )

    Min äldsta son har stora problem med koncentrationen, skriker och gapar och får utbrått ca 3-4 gånger i timmen,
    Detta är något som är väldigt påfrestande på familjen, hans beteende är ärftligt från pappan enl läkaren.
    Som sagt jag ångrar inte barnet, jag ångrar pappan

    Nu har jag träffat en ny och har 2 barn till,

  • Anonym

    men om man kan ångra ett barn pga en depression
    och att man då egentligen inte ångrar själva barnet, utan situationen, tidpunkten m.m 
    så kan man väl ångra en abort pga. en depression?  och inte pga. själva aborten.

Svar på tråden "Man ångrar aldrig ett barn", stämmer det?