• Anonym (ts)

Otrevlig konduktör korsförhör barn!

Min sambo och son på sex år åkte idag tåg. Det är gratis för barn upp till sju år att åka med en betalande vuxen.
    Konduktören vägrade tro på min sambo när han sa att sonen bara är sex år (nyss fyllda sex år dessutom) och konduktören gick på om att sonen måste vara äldre.
    Till slut vänder sig konduktören till min son och säger
    -Titta inte på pappa, titta bara på mig. Nu måste du säga hur gammal du är, vilken skola går du på?
    Sonen blir förvirrad och säger att han inte går på någon skola och att han är sex år. (Han har nyligen slutat på förskolan och börjar på 6årsverksamheten till höst)
    Konduktören frågar samma frågor om och om igen, nu börjar min sambo bli arg och säger att konduktören ska lämna sonen ifred!
    Då säger konduktören att denne bara gör sitt jobb och kan se till att sambon inte mer får åka tåg.

Sonen blev både ledsen och rädd och säger att han inte vill åka tåg mer.

Får konduktören uppföra sig på det här sättet? Skrämma barn med korsförhör?

• Svar på tråden Otrevlig konduktör korsförhör barn!
  • krompa

Fråga får de nog göra, men inte på det viset. Ni bör kontakta företaget och berätta att sonen nu är rädd för att åka tåg pga konduktörens agerande. Att fråga en gång räcker.

• Anonym

klart att de inte får bete sig så där, skriv genast ett mail till företaget och berätta vad som har hänt! och skriv hur sonen mådde då det hände och hur han känner inför att åka tåg igen.  min erfarenhet är att företag vill ha nöjda kunder och tar sånt på allvar.

• PinkSugar

Med tanke på med hur många föräldrar som försöker fuska med sitt barns ålder för att få det billigare/gratis för barnet så tycker jag han gjorde att bra jobb

• Anonym (ts)

Jag har mailat nu, får se vad de svarar... Usch blir arg när jag tänker på det, sätta ett barn på pottan på det där sättet. Just den där meningen -Titta inte på pappa.

Ska man behöva skaffa id till sonen? Tycker de borde tro på en när man säger att han är sex och inget annat.

• AlucardTheImpaler

Herre-jävla-gud! Förvånad

Vilket jävla beteende!Skrikandes
    Fråga kan man väl göra SNÄLLT en gång om man nu tvivlar så hemskt... men inte hålla på och korsförhöra ett så litet barn!
    Konduktören måste ju vara dum i huvudet...
    Vaddå "bara sitt jobb"? Det är INTE en konduktörs uppgift att korsförhöra folk, att se att biljetten är giltig/ålder ja, men INTE korsförhöra!

Vilka åkte dom med?

Tycker du eller sambon ska ringa in till deras huvudkontor och berätta detta, för såhär FÅR man och SKA man inte bli behandlad på tåg/buss!

Sorry om det är rörigt, är extremt trött...

Welcome to the 9 circles of Hell. Which one do you belong to?
  • Anonym (ts)
    PinkSugar skrev 2012-07-28 23:28:47 följande:
    Med tanke på med hur många föräldrar som försöker fuska med sitt barns ålder för att få det billigare/gratis för barnet så tycker jag han gjorde att bra jobb
    Bra jobb? Vända sig till ett barn på det där sättet?

Om det bara var pappan som blev utfrågad, visst fine. Han är ändå vuxen. Men ställ dig inte lutad över mitt barn med orden -Titta inte på pappa, titta bara på mig, berätta nu hur gammal du är och vilken skola du går på?!

Konduktören var en kvinna för övrigt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    PinkSugar skrev 2012-07-28 23:28:47 följande:
    Så det är ett bra jobb att skrämma barn för att många försöker fuska? Det låter ju inte helt genomtänkt, är det verkligen så du menar?
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • AlucardTheImpaler
    Anonym (ts) skrev 2012-07-28 23:41:11 följande:
    Om det bara var pappan som blev utfrågad, visst fine. Han är ändå vuxen. Men ställ dig inte lutad över mitt barn med orden -Titta inte på pappa, titta bara på mig, berätta nu hur gammal du är och vilken skola du går på?!
    Låter ju på den kvinnan som om barnet vore kriminell... Fy fan säger jag bara.FörvånadSkrikandes
    Var väl någon bitter surkärring. Tungan ute
    Welcome to the 9 circles of Hell. Which one do you belong to?
  • Anonym

ja jag vill också läsa vad de svarar

Svar på tråden Otrevlig konduktör korsförhör barn!