slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-29 15:51:32 följande:
fast det är inte den enda barnmorskan som säger så.. när jag väntade sonen så sa både min barnmorska och den som gjorde RUL på mig... även läkare på sjukhuset där jag låg inlagd sa att de inte får säga något enligt riktlinjer från socialstyrelsen.
Nu är det 8 år sedan jag var gravid sist men jag får höra detta hela tiden, har redan gjort 4-5 ultraljud men det har varit "för tidigt" för att se något men senaste var på KUB-testet och jag skojade lite och frågade och hon sa ganska skarpt att "Även om jag såg något så får jag inte säga något" så det är nog ganska allmänt.
Det är liksom inte EN person inom sjukvården som har sagt det, jag frågade även på min privata gynmottagning och de vägrade. De sa att OM de gör ett ultraljud på mig så kommer de inte leta efter könet och ser de något så säger de inget eftersom det inte är av värde för undersökningen.
Nej då är det som jag trodde. Man glappar inte om könet för det bör vara irrelevant. Och om man inte som förälder orkar hitta på ett flick- och ett pojknamn så är man väl sätt slö?