• Anonym (ts)

Vad är fel på min mage?? *bild*

Är 170 cm lång och väger 55 kg. Magen har alltid varit lite plufsig av extra fett (allt sätter sig på mage och bröst) men ofta är den såhär spänd och stor, det ser ju för f*n ut som att jag är gravid! Är smal i övrigt. Har ätit en grov macka för flera timmar sen och druckit kaffe, åt inget konstigt eller överdrivet igår heller. Tror inte jag har delade magmuskler efter graviditeten, är kanske ett 2 cm mellanrum mellan dem, yngsta barnet är nu 3 år.

Vad är fel?

• Svar på tråden Vad är fel på min mage?? *bild*
  • Anonym

Kanske ska ta ett graviditetstest innan vi börjar gissa? Det är väl lika bra att göra det mest troliga först..

• Hallonet

Om du inte är gravid; IBS? Då har man problem med att tåla fibrer och kan bli uppsvälld. Problem med ämnesomsättningen? Vet att såna problem oxå kan yttra sig i uppsvälld mage.

• Anonym (ts)

Nej jag är inte gravid... Den blir såhär ibland, har haft det i flera år! Inte mycket gaser, bara spänd. Sen går den ner några dagar och så händer det igen. Kan dra in den till normal storlek.

• Hallonet

Du behöver inte ha delade magmuskler för att få sådär om du blir uppsvälld, det räcker med att de är svaga.

• Anonym (ts)

Ingen mens, har ägglossning nu.

IBS kanske det skulle kunna vara? Men mår inte dåligt på annat sätt än att den är uppsvälld. 

Svar på tråden Vad är fel på min mage?? *bild*