Får panik - Fyller 40 och alla förväntar sig fest
Som skrivet, närmar mig sträcket - bara en månad kvar och jag har mer eller mindre panik. Omgivningen förväntar sig fest, men jag får bara ångest när jag tänker på det. Jag under senaste året arbetat mycket och var i senvintras nära den berömda väggen. Det lugnade ner sig lite på jobbet och jag kom ner i varv igen. De senaste två månaderna har jag dock snittat med ca 50 timmar i veckan samt att jag har barn i skolåldern som kräver sitt och en man som jobbar minst lika mycket. Semestern fick jag korta en vecka pga arbetsanhopning. Vet att det kommer att bli ytterligare ett par tunga månader efter semestern innan det förhoppningsvis lugnar ner sig igen. Känner att jag orkar inte ställa till med party eller liknande just nu. Vet inte vad jag ska bjuda på, hur stort kalas, vilka som ska bjudas, inbjudningskort mm. Samtidigt fyller man bara 40 en gång och jag vet att många strax väntar sig en inbjudan. Allra helst hade jag dragit iväg med familjen till varmare breddgrader men eftersom jag vet hur arbetssituationen kommer att se ut så är inte det något alternativ. Har även funderat på en stilla middag med de närmaste men jag vet inte. Snälla hjälp, vad ska jag göra?