Inlägg från: sirisdotter |Visa alla inlägg
  • sirisdotter

Ryggproblem, kan man få bidrag?

Anonym (Ryggbesvär) skrev 2012-07-30 12:04:14 följande:
    Sjukgymnasten och läkaren säger att träning inte hjälper, men att jag ska träna i alla fall för att det är bra överlag. Dvs kroppen mår bra av att träna, trots att träningen inte hjälper mot smärtan i ryggen och nacken. 

Jag tränar 3 ggr/vecka i hopp om att det ska bli bättre men jag har inte märkt något resultat (5 år). Det är olika övningar som jag fått från sjukgymnasten samt så brukar jag simma och utföra blandad träning (dans, promenader, muskelövningar osv). 

Jag är inte sjukskriven och jag är inte med i facket. Vet inte vad jag har för försäkringsbolag om jag är försäkrad.. 
    Så du   antar att  de som struntar i att skaffa  försäkringar och  därmed slipper att betala till facket -  eller -  om  man väljer bort   fackföreningsanslutning inte heller tar någon privat  försäkring  ska få bidrag av skattepengar?

Om det vore så  finns det  knappast någon anledning för någon att hålla på att gardera sig med att betala fackföreningsavgift och/eller andra regelbundna avgifter.

Hör med dina föräldrar om de tagit barnförsäkring för dig.   Vissa föräldrar fortsätter att betala sådana försäkringar även efter att "barnet"   fyllt 25 år.   Eller överlåter åt barnet att fortsätta att betala försäkringen.
  • sirisdotter
    Anonym (Ryggbesvär) skrev 2012-07-31 11:48:11 följande:
    Men vad har min inkomst att göra med min fråga om bidrag????
    Nej,   absolut ingenting!    I  Sverige får alla som vill bidrag oavsett om de är miljardärer eller arbetslösa  utan ersättning från a-kassa/sjukskrivna/utförsäkrade/ i fas 3 !?   Eller hur menar du?
  • sirisdotter
    Anonym skrev 2012-07-31 12:35:40 följande:
    Privat företag. Men kompisar som arbetar inom kommunens förvaltning eller som lärare har också samma avtal. Min faster är lärare och hon tar med sin hund på långpromenad en timme mitt på dagen varje vecka för att få lite ljus på sin timme. 
    Vi får också friskvårdsbidrag på 1500 om året som man kan använda till att köpa tex gymkort eller nya träningsskor för. 
    Jag tycker att det är ganska smart av arbetsgivaren av ha de här avtalen. De lär knappast göra det för sin stora godhetsskull utan har räknat på det och insett att de tjänar på att låta personalen få en gratistimme om det gör dem friskare.

Politiker har förtroendetid på  jobbet och lär säkert träna mitt på dagen om de kan, eftersom de ofta har möten på kvällstid.

Det här är inget nytt direkt, var jobbar du som verkar tycka att det är så konstigt? 
  • sirisdotter
    Anonym (Ryggbesvär) skrev 2012-07-31 15:59:12 följande:
    Jag har ju redan berättat att jag inte har rätt till någon form av bidrag och därför är det oväsentligt för frågan!
    Jam   men om du är säker på att du inte kan få några bidrag -   varför startar du en tråd där du frågar om du kan få bidrag.....
Svar på tråden Ryggproblem, kan man få bidrag?