• Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?

• Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • PolyPond
    MartinaE skrev 2012-07-31 19:55:22 följande:
    Jag är fsklärare och efter det att vi hade ett barn som fick ett stick och svällde upp i ansiktet inom några minuter så kommer jag hädanefter slå ihjäl varenda geting! Ambulans och helikopter fick komma. Det är det värsta jag varit med om i min yrkesroll. Flugor är äckliga, de sprider en massa bakterier, de ska dö! Myggor slår jag ihjäl så fort jag ser. Whats the problem?
    Getingar är nyttodjur. Jag undrar om folk alldeles glömt bort det. Risken för att de blir irriterade och sticker någon ökar förstås också om man jagar efter dem för att ha ihjäl dem.
  • Aubree

Fortfarande ingen som vill berätta om ni är veganer/ vegetarianer eller om ni verkligen låter bli att döda flugor samtidigt som ni äter avlidna djur varje dag?

• annpe
    PolyPond skrev 2012-07-31 22:14:11 följande:
    Getingar är nyttodjur. Jag undrar om folk alldeles glömt bort det. Risken för att de blir irriterade och sticker någon ökar förstås också om man jagar efter dem för att ha ihjäl dem.
  • Jenna03
    Aubree skrev 2012-07-31 23:22:06 följande:

Fortfarande ingen som vill berätta om ni är veganer/ vegetarianer eller om ni verkligen låter bli att döda flugor samtidigt som ni äter avlidna djur varje dag?