• Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?

• Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • FruSen
    klippoklistra skrev 2012-07-30 22:16:00 följande:
    Lilla lusflickan frågar sin mor:

- Mor, mor! Kommer inte far hem snart?

- Nej, mitt barn! Din far kommer inte hem ikväll. Din far är död. Det var en olycka med Tenutex. Om vi ändå hade bott på en förskola med miljöinriktning... 

• vampyria2
    Jennie med ie skrev 2012-07-30 23:48:59 följande:
    Och insekter är inte en sorts djur menar du?
    Äh försökte vara lite ironisk men såg sen att det nog inte var så kul mohaha...jäkla FL som inte fixar så man kan redigera sina inlägg när man har postat dem hehe
  • Pleco

Nä nu får ni ge er, vad ska det bli av barnen om man ska hålla på såhär, jösses!!!

• Snuttizen

Jag är nöjd om ungarna kommer hem levande, insekterna skiter jag fullkomligt i vad de gör med. Hur i H-E är det relevant i den kontext att det rör sig om en miljöinriktad förskola? 

• Little Ms Chatterbox
    Jenna03 skrev 2012-07-30 09:21:42 följande:
    Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?
    Det är helt OK, bara de lägger den döda insekten i komposten.
    Tillbaka till naturen!

• pralin
    selma03 skrev 2012-07-30 19:13:08 följande:
    jag har sett flera dagisar och måste bara säga  att så som ja såg hur de behandlar barrn och vd är det för personer som anställs på dagisar, så jag inte ens förvånad. Man ska bara vara nöjd att de inte dödar många barn,men i alla fall flera skadas  av personalen  grovt.Eftersom de  springer inte fånga nån som faller från träd.Kanske därför de alla är förr det mesta inte sportiska och jättemånga är feta. Om moraliska egenskaper eller empatti för barn ellerrför djur  ska jag inte säga nåt eftersom blir nu anfaller av de alla kommunanställda för all framtid och mina barn blir exterminerade eller utmobbade från alla landets dagisar,om de får veta vem jag är. Det har fktiskt redan varit, när jag sa ett ord kritik nån gång om deras elakt betteende mot barnen. Men man ska inte förvänta sig ett fint beeende från låg eller outbildad folk, i alla fall man ska ju inte ha höga förväntningar från kommunanställda, har jag försttått.Jag kan bara säga att varken jag eller mina barn aldrig ha dödat något insekt i vårt liv. Och för de ruda och oupfostrade kvvinnor som kallas för dagisförken och tar våra pengar, jag kan säga vad man ska göra när man ser insketter: Det ärr att ta pappersblad och jaga ut flugor eller myggor ut genom fönster.Men det förstår de inte. De skulle kanske tycka att folket som inte kan döda en fluga är skisofren.
     Du har högskoleexamen i flugräddning och är schizofren då du undviker att döda flugor? På sidan av det anser du att alla kommunalt anställda saknar empati, eller är det bara kommunalanställda inom barnomsorgen som saknar empati? Var söt och red ut begreppen för en lågutbildad (ingen fara, jag är privatanställd på ett barnfritt kontor).

Dessutom är jag nog också lite schizofren om jag tänker efter. Slår inte ihjäl några insekter utom myggor, en handling jag försvarar med att dom är empatilösa och äter mitt blod. Jag hjälper getingar, flugor och myror ut men jag är heller inte allergisk. Hade jag varit osäker på om någon var allergisk, eller vetat om att någon i samma hus var det, hade jag slagit ihjäl getingen omgående då jag inte tycker att allergichockar är så himla roliga att bevittna.
  • Simon 681
    MrBlueSky skrev 2012-07-30 21:36:09 följande:
    Sen är insekter inte djur. Det är tveksamt om de ens uppfattar smärta.
    Taxonomiskt är insekter en sorts djur. Kingdom=Animalia. Det man kan vara, annat än djur är bakterie, akrebakterie, svamp eller växt.
  • Themis
    Simon 681 skrev 2012-07-31 07:42:59 följande:
    Taxonomiskt är insekter en sorts djur. Kingdom=Animalia. Det man kan vara, annat än djur är bakterie, akrebakterie, svamp eller växt.
    "Arkebakterie", så blev det rätt.

Men ganska skrämmande hur många här som inte ens kan grundskolebiologi.
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!