• Anonym

30 min promenad = lång promenad?

Reagerar på att de finns de som tycker att man är ute på långpromenad om man är ute och går i 30 min.
    Beror kanske på hur van man är att röra på sig innan osv,

30 min promenad för mig är ca 3 km.
    Lånpromenad anser jag vara iaf minst dubbelt så långt.

Så vad säger tycker du?
    Vad är långpromenad för dig?

• Svar på tråden 30 min promenad = lång promenad?
  • katalysator

30 minuter är vad jag ofta går när jag är på väg någonstans, så det är inte en långpromenad för mig utan en vanlig promenad Glad "Långpromenad" för mig är när jag går någonstans utan att ha ett särskilt mål, utan är ute för själva promenadens skull, och då brukar det bli 1-2 timmar.

• Anonym

Minst en timme, tycker jag. Men det är klart, någon som aldrig rör på sig upplever nog 30 minuter som långt. 

• Anonym

Med tanke på att de dagliga 10 000 stegen tar ca 100 min med barnvagnen, så känns 30 minuter som en tripp till affären. En långpromenad är 2-3 timmar. Och går man utan den över 30 kg tunga barnvagnen så får man nog lägga på lite också eftersom det annars lätt känns som att man fuskar.

• Scream2

1 mil är en långpromenad. Helst i skogen på små stigar så man verkligen får jobba lite också!

• h8him

30 minuters promenad är väl den minsta motion alla behöver per dag så långpromenad kan man ju inte kalla det.

• Maskot

Lång och kort och lagom är säkert väldigt olika mått för alla.

För mig är en mil en lång promenad. En mil tar ca 1 timme att springa och nästan två att gå. 5 km är en normal runda. Tar en halvtimme att springa och nästan en timme att gå. 

• Anonym

lång promenad för mig e över en timme / över 5 km

30 minuters promenad e ju en normalt lite sväng att gå ;) 

• Anonym

Långpromenad: 90 minuter. Mindre än så går jag varje dag utan att tycka att det är särskilt långt. 

• Anonym

Det går inte att dra alla människor över en kam här. 
    Det beror på vilken kondition man har och om man är van att gå. Sedan också hur fort man går.
    Endel går 2-3km på 30min för de kan inte gå snabbt.
    Andra går 5-6 km på 30min för de går snabbt.

TS skrev att för h*n är en långpromenad minst dubbelt så långt (som 3km) så 6km då.
    Och vissa kan gå den sträckan på 30min.  Men räknas det inte som en långpromenad då eftersom den går den sträckan på endast 30min? 

• hannis

Minst 7-8 km är för mig en långpromenad. Helst 10 km och uppåt. Jag går ca 1 km/10 min eftersom jag har hundar som vill stanna och kissa ibland.

Jag går ca 10 km/dag.

• Ms H

Om nån frågade vad jag gjorde igår och jag hade promenerat en halvtimme så hade jag nog sagt "var ute och gick en liten sväng". Om promenaden varat över 1,5-2 h eller mer då hade jag sagt "tog en långpromenad".

• Dohgon

jag och barnen brukar vara ute på "långpromenad". det tar väl ca en timme, men det är inte så långt. kanske 3 km eller så. Men kallar det långpromenad för barnen, dock inte långpromenad för mig. Men att gå den lilla biten tar sin tid med allt som skall utforskar med 2 st 1,5 åringar

• Ellan92

eftersom att jag tränar mina hundar på långa promenader så är en lång promenad för mig 2-3 timmar 

• anok

Någonstans efter 60 minuter hade jag kallat det för långpromenad. Jag har hund och den korta rundan jag går tar 45 minuter ganska exakt, och den skulle jag aldrig kalla för långpromenad. Men allt är ju relativt, innan jag skaffade hund så hade jag nog tyckt att det var ett maraton... Cool

• Anonym

För mig är en långpromenad minst 45 min men helst över en timme. För dottern (15 mån) är en långpromenad fram och tillbaka till lekplatsen (=drygt 1km totalt) Allt beror på perspektiv

• riboflavin

30 min är en kort kissrunda med hundarna, långpromenad är för mig +2 h. 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Mercurialis

En promenad på 30 minuter är bara en promenad för min del. Ska en promenad räknas som en långpromenade så måste den vara minst 1-1,5 timme lång och det ska vara ett raskt tempo.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Nape

Håller med. Det tar ungefär 25 minuter för mig att "kila över till jobbet lite snabbt". Cyklar oftast men ibland väljer jag att gå i raskt tempo, både till och från jobbet.

Långpromenad är när vi går en timme eller mer.

Svar på tråden 30 min promenad = lång promenad?