• Anonym

30 min promenad = lång promenad?

Reagerar på att de finns de som tycker att man är ute på långpromenad om man är ute och går i 30 min.
    Beror kanske på hur van man är att röra på sig innan osv,

30 min promenad för mig är ca 3 km.
    Lånpromenad anser jag vara iaf minst dubbelt så långt.

Så vad säger tycker du?
    Vad är långpromenad för dig?

• Svar på tråden 30 min promenad = lång promenad?
  • Anonym

Minst en timme, tycker jag. Men det är klart, någon som aldrig rör på sig upplever nog 30 minuter som långt. 

• Anonym

Med tanke på att de dagliga 10 000 stegen tar ca 100 min med barnvagnen, så känns 30 minuter som en tripp till affären. En långpromenad är 2-3 timmar. Och går man utan den över 30 kg tunga barnvagnen så får man nog lägga på lite också eftersom det annars lätt känns som att man fuskar.

• Anonym

lång promenad för mig e över en timme / över 5 km

30 minuters promenad e ju en normalt lite sväng att gå ;) 

• Anonym

Långpromenad: 90 minuter. Mindre än så går jag varje dag utan att tycka att det är särskilt långt. 

• Anonym

Det går inte att dra alla människor över en kam här. 
    Det beror på vilken kondition man har och om man är van att gå. Sedan också hur fort man går.
    Endel går 2-3km på 30min för de kan inte gå snabbt.
    Andra går 5-6 km på 30min för de går snabbt.

TS skrev att för h*n är en långpromenad minst dubbelt så långt (som 3km) så 6km då.
    Och vissa kan gå den sträckan på 30min.  Men räknas det inte som en långpromenad då eftersom den går den sträckan på endast 30min? 

• Anonym

För mig är en långpromenad minst 45 min men helst över en timme. För dottern (15 mån) är en långpromenad fram och tillbaka till lekplatsen (=drygt 1km totalt) Allt beror på perspektiv

Svar på tråden 30 min promenad = lång promenad?