Inlägg från: Chinx |Visa alla inlägg
  • Chinx

Hur långt in i din graviditet jobbade du?

Det här är en intressant tråd att kika i :) Ska bli kul när det kommer ännu fler svar. Jag har inte röstat eftersom jag är gravid med första just nu. Min plan är att gå på ledighet vid jul och vara ledig tills barnet kommer (BF 12 januari). På så vis kan de ta in vikarie direkt från vårterminens start istället för att krångla de sista veckorna i december. 
    Det här vet man dock aldrig. Min förhoppning är att kunna jobba fram till då (21 december stänger skolan över julledigheten) och jag hoppas såklart vara frisk, pigg och kry hela tiden. 

• Chinx
    Klycka skrev 2012-08-01 09:43:59 följande:
    Jobbar som vårdare, blev avstängd och fick graviditetspenning samma dag jag berättade att jag var gravid (v. 9v har jag för mig att det var)
    Avstängd? Vad innebär det? De ville inte ha kvar dig för att du var gravid, eller?
  • Chinx
    Klycka skrev 2012-08-01 09:58:46 följande:
    För människor som kan bli ganska så våldsamma....alla yrken där det förekommer våld eller hot om våld (och vissa andra riskyrken tex gruvarbetare) blir du avstängd ifrån som gravid om du inte kan omplaceras - inget konstigt med det
    Oj, det visste faktiskt inte jag. Men får du betalt på något vis då eller hur försörjer du dig under tiden du är gravid? 
  • Chinx

Graviditetspenning kan man ju enligt Försäkringskassan bara få om det är 90 eller 60 dagar innan beräknad förlossning, och de verkar inte rubba de reglerna oavsett. Om du bara är i vecka 9 så har du ganska många veckor då du inte får ut pengar, hur klarar du dig då? 

• Chinx
    Klycka skrev 2012-08-01 14:47:36 följande: