Inlägg från: lovegivespower |Visa alla inlägg
  • lovegivespower

Hur långt in i din graviditet jobbade du?

Duckan skrev 2012-07-30 14:38:37 följande:
    Hade lite krämpor och så, men ingen anledning att inte jobba.
    Nej men vissa mår ju pyton i slutet tyvärr Obestämd Bra för dig i alla fall Skrattande
  • lovegivespower
    Duckan skrev 2012-07-30 14:49:09 följande:
    Jag kräktes i början på jobbet sen ont i iscias och fötterna.
    Då gjorde du det aktiva valet själv, du kunde ju vart hemma Flört
  • lovegivespower
    Granen skrev 2012-07-30 14:42:22 följande:
    Blev sjukskriven för 1.5 månad sedan och nu går jag på gp.
    Hemma 3.5 månad innan bebis med andra ord.
    Så skönt!
    {#emotions_dlg.flower}
  • lovegivespower
    Duckan skrev 2012-07-30 14:56:11 följande:
    Nja, hade ju haft lika ont om jag satt hemma om dagarna, så funkar jag.
    Jo men kroppen kanske behövde vila hehe! Inte vet jag jag känner inte dig men jag hade lyssnat på kroppen Solig
  • lovegivespower
    Duckan skrev 2012-07-30 14:56:11 följande:
    Nja, hade ju haft lika ont om jag satt hemma om dagarna, så funkar jag.
    Sen beror det nog på VAD man jobbar med också naturligt vis hehe! Att stå på ett lager och lyfta kartonger och ha det så i vecka 39 är nog ingen höjdare
  • lovegivespower
    GummiGutta skrev 2012-07-30 14:58:40 följande:
    Första gången jobbade jag till v 32 tror jag, sen hade jag semester några veckor sen föräldraledigt och han hade inte mage att titta ut förrän bf+17 efter både igångsättning och akutsntt :) Jag tror att jag jobbade ungefär lika länge andra gången kanske en el två veckor till, och den unge herrn behövde man "bara" vänta 11 dagar efter beräknat på (fast det blev också akutsnitt). Jag har inget tungt jobb, sitter still på ett kontor, men man måste ha hjärnan med sej annars blir det bara pannkaka av alltihop, därför har jag gått så tidigt, för att hjärnan helt enkelt har legat hemma på sofflocket ;) Och så var jag rätt trött i ryggen också.
    Kan tänka mig det... man blir det av att sitta vid datorn exempel tycker jag!!
  • lovegivespower
    Duckan skrev 2012-07-30 15:12:57 följande:
    Men precis, jag hade ett ganska stillasitta kontorsarbete.
    Då så hehe! Solig
  • lovegivespower
    zest skrev 2012-07-30 15:27:16 följande:
    Skulle ha varit ledig 1 och en halv vecka innan, men barnet kom lite tidigare i v.37 så jobbade in i det sista :)
    Varför kom han/hon tidigare? Glad
  • lovegivespower
    lövet2 skrev 2012-07-30 15:37:01 följande:
    Jag svarade för mitt första barn. Då jobbade jag t o m dagen före förlossningen. Jag skulle sluta en vecka före bf, men babyn kom lite tidigare än så (bf-12).
    Andra barnet då? Solig
  • lovegivespower
    lövet2 skrev 2012-07-30 15:48:13 följande:
    Nja, då jobbade jag ungefär fram t o m sjätte månaden, men sedan funkade det inte längre. Jag hade ett jobb där jag stod mesta tiden, och kroppen orkade inte.
    Okej förstår dig Glad
  • lovegivespower
    LillGris skrev 2012-07-30 16:33:51 följande:
    Jobbade tills 60 dagar innan bf, det var maxgränsen för vad försäkringskassan godkände för havandeskapspenning. Hade nog behövt sluta en månad tidigare egentligen.
    Är byggarbetare.
    Jo det kan jag förstå då!!
  • lovegivespower
    Paincake skrev 2012-07-30 16:45:52 följande:
    Med första barnet jobbade jag fram till v 28, då blev jag sjukskriven för sammandragningar och risk för prematur förlossning. 
    Vad jobbade du med?
  • lovegivespower
    nattfrost skrev 2012-07-30 16:52:03 följande:
    Blev sjukskriven från mitt tunga jobb i v 14, är i v 21 nu. Med mitt första barn hade jag ett hyfsat "aktivt" arbete (alltså inte samma jobb om jag har nu, mitt nuvarande jobb är riktigt tungt) och slutade då i v 30.
    Vad är det för jobb då?
  • lovegivespower
    nattfrost skrev 2012-07-30 17:15:40 följande:
    Mitt nuvarande jobb är som emballagesnickare, jag bygger lådor i trä som väger mellan 8 - 15 kg, på en dag lyfter vi upp till 11 ton beroende på uppgift. Har fått svåra foglossningsbesvär och går nu på kryckor. Med första barnet jobbade jag på en lunchrestaurang och fick även då foglossning.
    Men var det med första barnet då du jobbade på restaurang då du blev sjukskriven i vecka 14 menar du? Man får ju inte foglossning på grund av arbetet om det är det du menar. Det får man ju oavsett. Kanske inte  var så du menade men ja Skrattande
  • lovegivespower
    nattfrost skrev 2012-07-30 18:06:35 följande:
    Nä första barnet jobbade jag till v 30 på restaurang. Andra barnet, sjukskriven sen v 14.

Nä jag menade inte att jag fick foglossning av jobbet, menade bara att jag även hade foglossning med första barnet, kanske skrev meningen lite konstigt :)
    {#emotions_dlg.flower}
  • lovegivespower
    gavagai skrev 2012-08-09 19:09:30 följande:
    Förresten "jobbade" jag nog till vecka 41 senast, ett alternativ som inte fanns med i omröstningen. Mika var lite sen av sig.
    Solig
Svar på tråden Hur långt in i din graviditet jobbade du?