• NellyNelly

    Hjälp!

    En fråga bara. Har fått min mens omkring den 18 Juli-12. När ska man börja med äggstickor. Tror att det heter så. Jag har en packe hemma och jag har bara använd en sådan. Hur går det till m.m. osv. Har regelbunden mens. Vi har två barn inna som är 10 ocg 12 år gammal. Hjälp mig med svar.
  • Svar på tråden Hjälp!
  • NellyNelly

    Clearblue Digitalt ägglossningtest! Hu säkert är detta? Hur använder man det? Hur gör man? Osv. Mmm. Tacksam för svar! Tack i förhand!   

    Jag fick min mens omkring den 18 Juli-12. Har nästan regelbunden mens nu anser jag nu. Jag har en packe hemma. Har bara använden en sådan men det var ett bra tag sedan nu. Jag har detta testet. Hur gör man? När använder man det? När ska man börja med detta?
    Tacksam för svar! Tack i förhand!     

  • jonie

    Hej! Jag tycker att Clearblue Digitalt ägglossningtest är jättebra!! Det visar klart och tydligt när man har ägglossning och det går inte att misstolka. Får man en glad gubbe har man ägglossning inom 24-36 timmar! Det står ganska tydligt i bipackssedeln hur man gör men så här då:

    Jag har t.ex. en menscykel på 28 dagar så ägglossningen borde vara mellan dag 10-16 i menscykeln. Jag började testa på dag 9. Jag tog testet på morgonurin varje morgon tills det inte blev en tom ring utan en glad gubbe. Jag fick det normalt på dag 12, alltså ägglossning på dag 13. Detta är dock individuellt. De flesta har ägglossning runt dag 12-16 eller vad det är men det kan variera! Och så beror det ju på om man har längre eller kortare cykel än 28 dagar också.

    Lycka till! 
     


    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • NellyNelly
    jonie skrev 2012-07-30 17:57:40 följande:
    Hej! Jag tycker att Clearblue Digitalt ägglossningtest är jättebra!! Det visar klart och tydligt när man har ägglossning och det går inte att misstolka. Får man en glad gubbe har man ägglossning inom 24-36 timmar! Det står ganska tydligt i bipackssedeln hur man gör men så här då:

    Jag har t.ex. en menscykel på 28 dagar så ägglossningen borde vara mellan dag 10-16 i menscykeln. Jag började testa på dag 9. Jag tog testet på morgonurin varje morgon tills det inte blev en tom ring utan en glad gubbe. Jag fick det normalt på dag 12, alltså ägglossning på dag 13. Detta är dock individuellt. De flesta har ägglossning runt dag 12-16 eller vad det är men det kan variera! Och så beror det ju på om man har längre eller kortare cykel än 28 dagar också.

    Lycka till! 
     
    När ska jag prova då? Fick ju min mens omkring den 18 Juli-12.
  • jonie

    Det beror på hur lång cykel du har... Om du ligger på ca 28 dagar kan du redan ha haft ÄL, då är du ju på dag 13 idag. Jag hade börjat testa den 26:e.. Men har du längre cykel är det väl bara att börja testa i morgon!


    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • NellyNelly
    jonie skrev 2012-07-30 19:07:12 följande:
    Det beror på hur lång cykel du har... Om du ligger på ca 28 dagar kan du redan ha haft ÄL, då är du ju på dag 13 idag. Jag hade börjat testa den 26:e.. Men har du längre cykel är det väl bara att börja testa i morgon!

    Ska göra detta då innan jag går och lägger mig då. Ska har mys i kväll.
  • NellyNelly
    Försöker blir gravid med trean slutat P-sprutan Maj-09 och den har inte kommit än. Vad ska man göra? Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 41 år gamla. Jag äter husmankost. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Skulle vilja blir gravid. Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 65 kg. Nu väger jag 65 kg. Gick ner 6 kg på flytet.. Min mens har kommit i gång nu tack vare att jag har ättit rosenrot, gladin 25, folsyra, l-agria m.m. sedan efter det så jag ju haft mens några månder nu utan jag har ättit något mera av detta. Vet ej om jag har regelbunden mens än men jag har ju fått mens i några månder nu i år. Tacksam för svar! Tack i förihand!
  • NellyNelly

    Detsamma säger jag till er. Ska testa i kväll innan jag går lägger mig med CB. Varje dag nu då. För jag hade ju min mens för ca 14 dagar sedan. När jag har ägglossning så bruka jag känna att jag är klet när jag torka mig i underlivet + att man är våt. Vid mens bruka jag känna lite smärta omkring äggstockarna. Självklart sak vi följas åt.

  • Din för alltid

    Hej jag tror att du har äl från 29/7 till 3/8 om du har cykel på 28 dagar för det är alltid 12 eller 14 dagar efter mens som man har äl ...

  • jonie

    Nej det behöver absolut inte vara 12 eller 14 dagar efter ÄL! Jag hade på dg 13 innan mitt missfall, efter det hade jag ÄL på dag 17. Så det kan absolut variera.

  • NellyNelly
    Din för alltid skrev 2012-07-30 21:14:57 följande:
    Hej jag tror att du har äl från 29/7 till 3/8 om du har cykel på 28 dagar för det är alltid 12 eller 14 dagar efter mens som man har äl ...
    Ok. Ska köra ett test i kväll då?
  • NellyNelly
    Din för alltid skrev 2012-07-30 21:14:57 följande:
    Hej jag tror att du har äl från 29/7 till 3/8 om du har cykel på 28 dagar för det är alltid 12 eller 14 dagar efter mens som man har äl ...

    Det känns som man har lite smärta i magen.
  • NellyNelly
    Din för alltid skrev 2012-07-30 21:14:57 följande:
    Hej jag tror att du har äl från 29/7 till 3/8 om du har cykel på 28 dagar för det är alltid 12 eller 14 dagar efter mens som man har äl ...

    Jag vet detta.
  • NellyNelly
    jonie skrev 2012-07-30 21:19:34 följande:
    Nej det behöver absolut inte vara 12 eller 14 dagar efter ÄL! Jag hade på dg 13 innan mitt missfall, efter det hade jag ÄL på dag 17. Så det kan absolut variera.Ok. Jag förstår detta.
  • NellyNelly
    jonie skrev 2012-07-30 21:19:34 följande:
    Nej det behöver absolut inte vara 12 eller 14 dagar efter ÄL! Jag hade på dg 13 innan mitt missfall, efter det hade jag ÄL på dag 17. Så det kan absolut variera.

    Ok. jag förstår detta.
  • Din för alltid

    Jag vet att det kan variera. Det är annorlunda när man har haft missfall då kan det ta tid för ägglossning och komma igång igen. Det är bäst och ta test är med morgonurin då sannolikt HCG nivå så pass hög. Men om du börja känns smärta i magen då är äl på gång. Ägget har störst chans att bli besfrukat om man har samlag från ungefär tre dagar före den dag som man har ägglossning, till en eller två dagar efter den dagen. Eftersom spermierna kan leva inne i livmodern flera dagar kan de vänta på ägget när det kommer. Du få mysa på nu lycka till:)

  • NellyNelly

    Tog tester nu och det vissa bara en stor ring. Hur nolställer man den nu då.

  • NellyNelly

    Tog ett CB test nu och det vissa bara en stor ring. Hur nollställer man den nu då.

  • Din för alltid

    Du behöver inte nolställa den. Den stora ring försvinner av sig själv om några minuter du få ta bort staven som har brukt .

  • NellyNelly
    Din för alltid skrev 2012-07-30 23:07:58 följande:
    Du behöver inte nolställa den. Den stora ring försvinner av sig själv om några minuter du få ta bort staven som har brukt .
    Ok. jag förstår.
Svar på tråden Hjälp!