• Anonym (16 på Tradera)

Snodde falskt personnummer på Tradera för 10 år sedan!

När jag var 16 år och Tradera var helt nytt så skapade jag ett konto i någon annans namn. Personen finns på riktigt men jag känner honom inte och har inte kvar personnumret heller. Detta var som sagt för 10 år sedan, har över tusen endast positiva omdömen etc så har inte missbruka kontot och alltid betalt mina avgifter men var för ung egentligen för att få lov att ha det så det var därför jag snodde nån annans personnummer, inget jag hade gjort idag men nu är skadan redan skedd. Nu har jag gift mig och ändrat efternamn och när jag kontaktade Tradera för att fixa detta så skrev de att mitt namn inte motsvarar personnumret och att jag skulle höra av mig med rätt namn till personnumret annars skulle kontot spärras. Bryr mig inte så mycket om själva kontot men är skiträdd för att bli polisanmäld för nått jag gjorde för 9-10 år sen av ren dumhet. Vad ska jag göra??? Vill inte bli polisanmäld!!

• Svar på tråden Snodde falskt personnummer på Tradera för 10 år sedan!
  • RosaBabyfilt
    Anonym (16 på Tradera) skrev 2012-07-31 16:57:28 följande:
    Hon tog bort det. Jag ringde till och med dit en gång till för att jag var osäker men det är borttaget med personnummer och allt i deras register. Jag vet inte hur det funkar för jag jobbar inte på tradera men detta är vad kundtjänst sa till mig idag.
    Det spelar ingen större roll för OM personen i fråga skulle vilja registrera sig och få problem så kontaktar hen bara kundtjänst och så kan de hjälpa till. Det brukar aldrig vara några problem faktiskt. Min man hade problemet att registrera sig och det stod att han redan varit medlem innan och därför inte kunde men det stämde ju inte så det löste kundtjänst på ett ögonblick och så var han välkommen. Allt går att lösas!
    Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't need, to impress people they don't like. - Will Smith
  • Jellybeanbaby
    doggy skrev 2012-07-31 16:59:00 följande:
    Det finns alltid lagrat i en databas men det är borta på traderasidan !
    Vad är ditt problem med TS?
  • doggy

Klart det går att lösa men personen kan ju ifrågasätta varför dennes personnummer redan finns om denna aldrig haft ett konto där !

• Jellybeanbaby
    doggy skrev 2012-07-31 17:01:23 följande:
    Klart det går att lösa men personen kan ju ifrågasätta varför dennes personnummer redan finns om denna aldrig haft ett konto där !
    Har du råkat illa ut? Har nån använt ditt personnr och beställt saker online? Vill du berätta? Du verkar väldigt arg och jag tycker det är fel av dig att ta ut det på TS som verkar vara en snäll och ärlig människa...
  • doggy

Jag är inte arg på nå vis ! Tycker bara det är väldigt fult gjort o att folk som påstår att det är lagligt det TS gjort bör sätta sig in i saker. ! Har aldrig råkat ut för nå sånt själv !
    Men få jag lever i en polisfamilj sen jag var liten o är gift med en polis så är jag väldigt noga med att lagar o regler ska följas o har man gjort nå som inte är lagligt ska man stå för det !

• Anonym (16 på Tradera)
    doggy skrev 2012-07-31 17:05:28 följande:
    Jag är inte arg på nå vis ! Tycker bara det är väldigt fult gjort o att folk som påstår att det är lagligt det TS gjort bör sätta sig in i saker. ! Har aldrig råkat ut för nå sånt själv !
    Men få jag lever i en polisfamilj sen jag var liten o är gift med en polis så är jag väldigt noga med att lagar o regler ska följas o har man gjort nå som inte är lagligt ska man stå för det !
    Good for you. Jag har en annan bakgrund i min familj men betalar såväl teveavgiften som använder mitt eget personnummer i allt nuförtiden. 

Alla ser inte på lagar och regler på samma sätt eller ens på samma sätt under samma liv. Det finns vissa saker som är laglig i dagsläget men som jag tycker borde vara olaglig och tvärtom. Samma sak under historiens gång, vissa saker som förr var lagliga är inte det längre. Lagen är ingen absolut sanning även om den bör/ska följas.  
  • Alltid Daph

Ojoj, har man inte gjort något mer omoraliskt i sitt liv än att låna någons personnummer för ett Traderakonto, då är man ganska oskyldig tycker jag. =)

• Anonym (feg)

Tycker det är fegt av dig att skylla på ung ålder då du i tio år använt dig av kontot. Det är precis lika illa att använda dig av kontot nu som det var när du skapade det.

Hade du haft något som helst vett hade du ringt eller skrivit till personen och berättat vad du gjort och bett om ursäkt.  Det är fullt möjligt att personen får reda på vad du gjort ifall han någon gång försöker starta ett konto hos tradera. Även om detta inte är något du får skaka galler för så kan du ändå bli polisanmäld. Har du istället varit rak och ärlig så lär han inte anmäla dig. 

• Anonym (poliser hycklare)

Doggy. Du skojar eller hur. Om du växt upp i polisfamilj måste du veta hur de är. Poliser är inte så ärliga. De flesta är hycklare. De jobbar som insider åt kriminella. De sammarbetar med kriminella. De är vargar i fårkläder

• doggy

Hur andra poliser är skiter jag i men i vår familj har vi levt så o kommer att göra

Svar på tråden Snodde falskt personnummer på Tradera för 10 år sedan!