• Anonym (16 på Tradera)

Snodde falskt personnummer på Tradera för 10 år sedan!

När jag var 16 år och Tradera var helt nytt så skapade jag ett konto i någon annans namn. Personen finns på riktigt men jag känner honom inte och har inte kvar personnumret heller. Detta var som sagt för 10 år sedan, har över tusen endast positiva omdömen etc så har inte missbruka kontot och alltid betalt mina avgifter men var för ung egentligen för att få lov att ha det så det var därför jag snodde nån annans personnummer, inget jag hade gjort idag men nu är skadan redan skedd. Nu har jag gift mig och ändrat efternamn och när jag kontaktade Tradera för att fixa detta så skrev de att mitt namn inte motsvarar personnumret och att jag skulle höra av mig med rätt namn till personnumret annars skulle kontot spärras. Bryr mig inte så mycket om själva kontot men är skiträdd för att bli polisanmäld för nått jag gjorde för 9-10 år sen av ren dumhet. Vad ska jag göra??? Vill inte bli polisanmäld!!

• Svar på tråden Snodde falskt personnummer på Tradera för 10 år sedan!
  • Anonym

Hoppas du åker dit ordentligt....!

• Anonym (---)

indentitetsstöld är väldigt allvarligt och olagligt och de tycker faktiskt jag en 16 åring skulle förstå. men hade jag varit du så hade jag stängt ner de kontot. 

• doggy

Tycker du ska kontakta tradera o säga som det är , det du gjort är olagligt o respektlöst mot den som har personnummer du angett , stå för det du gjort !

• FruBlöjor

Inget, ta ditt straff.
    Vadå ung och dum? Du har ju fortsatt som vuxen med denna bedrägeri istället för att spärra och stänga kontot. Spelar ingen roll om du har tusen omdömen.

Rätt åt dig!

• Kjell2

Då du har använt kontot nyligen så är det inget du endast gjorde som 16-åring.

Är du smart stänger du bara kontot, hoppas Tradera skiter i det och startar ett nytt, riktigt.

• Anonym

Stäng kontot och öppna ett nytt i ett annat namn. Du behöver inte de postiva omdömena nu du får nya.

• Petra645
    Anonym skrev 2012-07-31 11:40:57 följande:
    Hoppas du åker dit ordentligt....!

haha håller med hoppas du åker dit!!!
  • Anonym (16 på Tradera)

Vilka arga människor här finns. 
    Alla uppgifter på kontot har alltid varit riktiga förutom personnumret och anledningen till det var bara att det gick inte att regga sig på den tiden om man var under 18. Så ja, jag har använt kontot men det är ju inte så att jag varje dag tänkt på att det var fel personnummer eftersom man inte ser det bland sina inställningar ens. TIO ÅR är ändå lång tid och man glömmer bort/tänker inte på det när det funkar med allt, har skött kontot utan problem. 

Som sagt skulle aldrig göra nått sånt idag men ni hugger ju som gamar som själva aldrig gjorde misstag i tonåren. Snacka om att stena direkt.

Jag ringde dit nyss faktiskt och sa som det var och frågade om polisanmälan och det sker inte genom tradera utan endast om personen själv anmäler och det lär ju inte hända. Så vi stängde ner det, tog bort all info och nu ska jag öppna ett nytt och helt eget.  

• Anonym (u)
    Anonym (16 på Tradera) skrev 2012-07-31 11:59:29 följande:
    Vilka arga människor här finns. 
    Alla uppgifter på kontot har alltid varit riktiga förutom personnumret och anledningen till det var bara att det gick inte att regga sig på den tiden om man var under 18. Så ja, jag har använt kontot men det är ju inte så att jag varje dag tänkt på att det var fel personnummer eftersom man inte ser det bland sina inställningar ens. TIO ÅR är ändå lång tid och man glömmer bort/tänker inte på det när det funkar med allt, har skött kontot utan problem. 

Som sagt skulle aldrig göra nått sånt idag men ni hugger ju som gamar som själva aldrig gjorde misstag i tonåren. Snacka om att stena direkt.

Jag ringde dit nyss faktiskt och sa som det var och frågade om polisanmälan och det sker inte genom tradera utan endast om personen själv anmäler och det lär ju inte hända. Så vi stängde ner det, tog bort all info och nu ska jag öppna ett nytt och helt eget.  
    fl är fullt av bitterfittor.  Bra att det löste sig för dig!
  • doggy

Du har ingen tanke på att kontakta denne vars personnummer du stulit ?

Svar på tråden Snodde falskt personnummer på Tradera för 10 år sedan!