• Anonym (långskånken)

Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?

Jag är 182 cm, kvinna i 20-årsåldern. Har inte den där späda vackra modellkroppen utan är rätt bastant och bredaxlad av mig trots att jag är helt normalviktig.

Om jag bär högklackat, dvs inte bara 1-2 cm utan ca 10+ cm, kommer jag då att se ut som en lång ståtlig kvinna eller som en transvestit som försöker sitt bästa att se kvinnlig ut? :(

Jag har alltid skämts för min längd för jag passade inte in, köpte mig ett par högklackade skitsnygga svarta skor till ett bröllop en gång men vågade inte använda dem för då blev jag över 190 cm. Istället tog jag ett par tråkiga ballerinaskor.

Jag fullkomligt älskar högklackat! Ska jag? Kan man??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?
  • Anonym

Nej nej....jag tycker inte det är snyggt när en kvinna blir så lång som kanske 1.90 och sticker ut genom mängden av andra. Jag får lite transvetitvibbar. Särskilt om kvinnan är bastant också.

• Anonym

Självklart om du gillar högklackat så varför inte TS, är 178 cm och har ofta högklackat och struntar faktiskt i vad andra tycker, jag gillar att gå i högklackat och det är väl det viktigaste att jag trivs i det själv. Ha det om du gillar det och bry dig inte vad andra säger och tycker.

• Anonym (man)

Tag på klackarna.

Snyggt och sexigt.

Är själv 180 cm - men skulle inte ha problem med att

gå ut med dig. Hmmmm - och även hem.     

• JeyLa

Är själv 181 och mina bästa skor har en klack på 10 cm. Tycker också att man får en bättre hållning när man har skor med lite högre klack. Så jag tycker absolut att du ska ha det om du vill.

*Nova 9/8 2005 - Engla 12/8 2006 - Wilda 12/10 2008 - BF 6/11 2012*
  • SweeneyTodd

Jag tycker att du inte ska ha det. Blir jättefult och konstigt om en kvinna är 192 cm.

• Erithy

Ja vad fasen, själv är jag 178 och har så gott som alltid högklackat... förutom en period då jag dejtade en kille som var 168 och lite komplexfylld. Han skrek rakt ut om jag ens hade ett par cm klack, stackarn. Flört

• Callan

184 själv och rätt så stadigt byggd. Skulle själv aldrig ha klackar, men tycker att alla gör som de vill.
    Är dock ingen fantast av klackar ens på korta tjejer, typ som Pernilla Wahlgren kör. 

• Anonym (långskånken)

Ska jag vara helt ärlig tycker jag högklackat är skitsnyggt på en som är kort eller lång, bara personen är "kvinnligt" byggd och är lite späd och smalt byggd. Sådan som jag inte är. Det är därför jag känner mig extra fel ute då jag har fel skelettbyggnad för att känna mig kvinnlig från första början. Men ni har ju fått mig att känna mig sugen på klackar igen, den saken är säker! :)

• Anonym (långskånken)

Fortsätt gärna rösta och motivera!

Svar på tråden Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?