• Anonym (långskånken)

Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?

Jag är 182 cm, kvinna i 20-årsåldern. Har inte den där späda vackra modellkroppen utan är rätt bastant och bredaxlad av mig trots att jag är helt normalviktig.

Om jag bär högklackat, dvs inte bara 1-2 cm utan ca 10+ cm, kommer jag då att se ut som en lång ståtlig kvinna eller som en transvestit som försöker sitt bästa att se kvinnlig ut? :(

Jag har alltid skämts för min längd för jag passade inte in, köpte mig ett par högklackade skitsnygga svarta skor till ett bröllop en gång men vågade inte använda dem för då blev jag över 190 cm. Istället tog jag ett par tråkiga ballerinaskor.

Jag fullkomligt älskar högklackat! Ska jag? Kan man??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?
  • Anonym

Måste du just ha klackar som är 10 cm eller 10+ ? Finns ju skor med 2-6 cm klack också... tänkte om du får finare hållning och gillar klackskor! För det är ju ändå stor skillnad på sådana skor och ballerina. Glad

(Annars måste jag nog säga att föör högklackade skor på redan långa kvinnor ger transa-vibbar)

• Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-01 13:39:30 följande:
    Måste du just ha klackar som är 10 cm eller 10+ ? Finns ju skor med 2-6 cm klack också... tänkte om du får finare hållning och gillar klackskor! För det är ju ändå stor skillnad på sådana skor och ballerina. Glad

(Annars måste jag nog säga att föör högklackade skor på redan långa kvinnor ger transa-vibbar)
    Håller med!
  • Anonym (f)

Ja - så länge du står för det! Finns INGET värre än långa kvinnor med höga klackar som går runt och hukar sig, det ser så dråpligt ut. Lite som personer med riktigt annorlunda stil som står och gömmer sig i sina egna kläder, det ser liksom bara löjligt ut. Hade personen bara sträckt på sig lite hade det gjort stor skillnad.
    Dra på dig klackarna, sträck på ryggen och WORK IT!

• Anonym (långskånken)
    Anonym skrev 2012-08-01 13:39:30 följande:

Jag tycker att skor med låga klackar ger tant-varning så jag har svårt för sådant. Föredrar höga klackar och inte låga klackar eftersom det är snyggare helt enkelt :) Men till arbete skulle det nog passa bättre med låga klackar, som arbetsklädsel!
  • Fia 28
    Anonym (långskånken) skrev 2012-08-01 14:24:11 följande:
    Jag tycker att skor med låga klackar ger tant-varning så jag har svårt för sådant. Föredrar höga klackar och inte låga klackar eftersom det är snyggare helt enkelt :) Men till arbete skulle det nog passa bättre med låga klackar, som arbetsklädsel!
    Så länge dom inte är så höga så det ser ut som hookerboots så ska det väl vara ok. Hellre lite grövre klack så det inte ser ut som du balanserar på en pinne =).
  • Odd Pixie

Jag säger såhär; ha det DU trivs med och bry dig inte så mycket om vad andra tycker. Jag vet att det kan vara lättare sagt än gjort, men det är ju det enda rätta egentligen. Jag hade en vän en gång i tiden som var närmare 190 UTAN klackar och det är ju bara häftigt! Man ser inte så långa tjejer så ofta. Du blir inte mindre kvinna eller manlig bara för att du är en viss längd!

• RoadRunner

Självklart kan du det. Strunta i vad andra tycker. Dina vänner kommer säkert inte att dömma dig och gör dom det så är det inga vänner du behöver. O vad främmande människor tycker får man faktiskt skita i, japp man behöver inte bry sig om dom alls. Jag tycker att högklackat passar alla så länge man kan gå med dom, dom som inte kan gå med klackar och ändå vill ha så får ju strunta i min åsikt:)

A clever person solves a problem. A wise person avoids it. - Albert Einstein
  • Stiegson

Hej långskånken!
    Jag är själv ganska lång, 176-177 cm och jag ÄLSKAR högklackat. Jag tycker du ska köra på det MEN tänk på hållningen (som flera påpekat). Det är så j*vla snyggt med en kvinna i klackar. Min pojkvän är "bara" 184 så har väl inte det så ofta när man är med honom. Men när man vill vara extra snygg någon dag och hotta upp en halvtråkig outfit så är det riktigt snyggt. Eller när man ska göra stan med tjejerna! Då är det iaf många av mina väninnor som har höööööga klackar, så då blir man bara en i mängden (dock med långa, sexiga ben).  Har dessutom märkt att man får fler komplimanger och blickar när man har heels på sig.
    Så jag säger bara: TVEKA INTE! 

Just nu sitter jag och spanar in ett för Jeffrey Campell-klackar på ca 14 cm. 
    myshoebox.se/wp-content/uploads/2010/12/Jeffrey-Campbell-LITA-Nelly.jpg 

• Milio
    Stiegson skrev 2012-08-06 04:23:47 följande:
    Hej långskånken!
    Jag är själv ganska lång, 176-177 cm och jag ÄLSKAR högklackat. Jag tycker du ska köra på det MEN tänk på hållningen (som flera påpekat). Det är så j*vla snyggt med en kvinna i klackar. Min pojkvän är "bara" 184 så har väl inte det så ofta när man är med honom. Men när man vill vara extra snygg någon dag och hotta upp en halvtråkig outfit så är det riktigt snyggt. Eller när man ska göra stan med tjejerna! Då är det iaf många av mina väninnor som har höööööga klackar, så då blir man bara en i mängden (dock med långa, sexiga ben).  Har dessutom märkt att man får fler komplimanger och blickar när man har heels på sig.
    Så jag säger bara: TVEKA INTE! 

Just nu sitter jag och spanar in ett för Jeffrey Campell-klackar på ca 14 cm. 
    myshoebox.se/wp-content/uploads/2010/12/Jeffr... 
    Finns det nått mer irriterande än folk på ca 175 cm som tycker att dom är långa? Haha..
  • TantMy

Nja, ärligt...så nej, jag tycker inte det är snyggt när kvinnor är jätte långa...och som dessutom har höga klackar.

• TantMy
    Milio skrev 2012-08-06 12:24:32 följande:
    Finns det nått mer irriterande än folk på ca 175 cm som tycker att dom är långa? Haha..
    men 175 är ju långt...och längre än det är ju inte så vanligt faktiskt!

• Zchimla
    Niffan skrev 2012-08-06 12:45:10 följande:
    Nja, ärligt...så nej, jag tycker inte det är snyggt när kvinnor är jätte långa...och som dessutom har höga klackar.
    Jättelånga kvinnor kan ju alltid korta ned sej en bit - såga av en ankel eller nått

--------------------------------------------------------------------------
    Till TS: Klart du kan ha högklackat om du kan gå i dem. Det är nämligen förutsättningen oavsett om man är kort som en köttbulle eller flaggstångslång.
    Det finns gott om korta kvinnor som vill komma upp sej här i världen och som ändå bara ser ut som stapplande/kamelgående töntar i sina högklackade skor Demon
  • Voluptuous Shalimar
    Zchimla skrev 2012-08-06 12:59:40 följande:
    Jättelånga kvinnor kan ju alltid korta ned sej en bit - såga av en ankel eller nått

-------------------------------------------------- ------------------------
    Till TS: Klart du kan ha högklackat om du kan gå i dem. Det är nämligen förutsättningen oavsett om man är kort som en köttbulle eller flaggstångslång.
    Det finns gott om korta kvinnor som vill komma upp sej här i världen och som ändå bara ser ut som stapplande/kamelgående töntar i sina högklackade skor Demon
  • Milio
    Niffan skrev 2012-08-06 12:50:36 följande:
    men 175 är ju långt...och längre än det är ju inte så vanligt faktiskt!

Jo det är rätt vanligt faktiskt..
  • Anonym (Självklart)

Det är klart att du kan! Du kommer inspirera andra långa kvinnor. Skit i vad andra tycker!!! Jag är 160 och trodde att jag inte kunde gå i Converse eller ballerinaskor för att jag blev för kort då. Men klart att jag kan. Klart att vi kan gå som vi vill :) Om nån tycker det ser konstigt ut är det deras problem. Den som tänker så om dig kanske du tycker ser skitful ut! Tänk så många människor du ser som klär sig som du aldrig skulle klä dig. Såg en tjej med blått hår igår. Det skulle jag aldrig ha. Brydde hon sig om det ;)

• Anonym (Självklart)
    Anonym (långskånken) skrev 2012-08-01 14:24:11 följande:
    Klart du ska ha höga! Känn dig vacker och glad över din längd så kommer du stråla {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?