• Nordanvinden08

stackars sambon..vi går igenon fert.utredning?!?!

Jag vet hur jobbigt det är. Har behandlats i över 5 år sammanlagt och ätit massor av hormoner... Man kan få hjälp att prata med någon under behandlingarna om det är jobbigt. Ibland kan det vara skönt att prata med någon som förstår hur påfrestande allt är! För det är sjukt jobbigt. Man ska vara glad och le utåt men inom sig är det kaos... Och det går ut över den man älskar mest...sin partner...

• Nordanvinden08

Fråga din fertilitetsläkare vart du kan vända dig. Han/hon bör veta. Efter vårt senaste mf fick vi en jättebra att prata med. Skönt att få gråta ut lite och berätta hur man känner. Jag har haft känslor som avundsjuka, varit bitter och bara kännt att allt varit orättvist genom åren... Samtidigt som jag har varit glad för vänner och familj som inte har dessa problem, det blir en jobbig förvirring uppe i hjärnan...
    Lycka till, och prata med varandra, försök få honom att följa med. Ni går igenom detta båda två på olika sätt... Kram

• Nordanvinden08

Min första graviditet kom efter 2,5 år, fick en liten flicka:) Den andra ligger nu i magen är i v38... Denna gången tog det oxå 2,5 år med hormonsprutor och ett ma och ett mf. Efter det senaste mf så orkade inte jag mer. Vi sa att vi tar en paus och går på ivf... Då blev jag av ett mirakel spontangravid! Jag har svår pco. Är så glad just nu, men nu får det vara nog. Utsätter inte vårt äktenskap för detta igen. Har hadt två svåra graviditeter med sjukskrivningar genom hela, men det är inget mot pressen man har under de åren man kämpar och bara vill bli gravid! Jag hoppas verkligen att det är din tur snart!!!
    Håller alla tummar inför er IVF! Kram

Svar på tråden stackars sambon..vi går igenon fert.utredning?!?!