Anonym (trött) skrev 2012-08-01 20:40:47 följande:
Tack vad gulliga ni är...ska höra mig för imorgon...skulle vara skönt att prata m någon som kan sånthär..en vanlig kurator är inte samma sak..
ja jag äter pergo för att "fördriva tiden" till ivf. dock uteblev ju både äl å mens istället. knäppt... en msssa onödigt krångel och 75 dagar till spillo för oss...
skönt att höra att ivf kändes bättre för lever i helvetet nu...
fick ni er barn?
kram
Nej har inte fått barn än, IVF:en slutade med att jag blev överstimulerad så de kunde inte sätta in något embryo. Nu finns det 5 st i en frys som är våra!
Under själva IVF:en (perioden när jag tog sprutor) var det en massa stress med bortrest sambo, mediciner som var slut på apoteket, pyssel att klara ta nässpray och sprutor punktligt i kombination med jobb, mm. Men jag mådde ändå bra psykiskt, kände att jag klarade allt. Det är ju också en lång period jämfört med Pergo. Sedan när jag inte fick tillbaka något embryo så blev jag ledsen, mådde skit rent kroppsligt (sjuk!) men humöret och psyket var ok. Jag började ganska snabbt tänka på nästa försök, då de ska sätta in ett av våra frysta embryon. Nu oroar jag mig för att de inte ska överleva upptiningen. För mig är det jobbigaste psykiskt att jag oroar mig, men det påverkas inte av medicinerna utan det är så hela tiden.
Måste dock säga att man känner sig lite "luddig" i huvudet när man tar nässpray inför IVF, finns många som mår dåligt av det men för mig är det ok.