Tror du lchf är hälsosamt på längre sikt?
En del tror det är den bästa maten för oss. Andra att det är en farlig kosthållning. Vad tror du?
En del tror det är den bästa maten för oss. Andra att det är en farlig kosthållning. Vad tror du?
nej.
men jag tror inte heller att vit pasta, vitt bröd o annat likande är bra heller.
jag tror på råris, fullkorn, frukt, grönt.
och även lchf i delar. gillar tanken av helfeta, rena produkter utan tillsatt skit.
Jag tror faktiskt inte att det spelar så stor roll exakt vad man äter, så länge man får i sig lagom mycket energi och vitaminer och mineraler och inte allt för stora mängder socker och transfetter och dylikt. Det är möjligt att en LCHF-diet kanske förkortar livet med ett par år om man äter det hela livet, eller så kanske det förlänger livet med ett par år, men jag tror inte att det handlar om en jättestor skillnad. Så ja, jag tror det är någolunda hälsosamt. Liksom jag tror att GI eller viktväktarna eller vilken diet som helst där man får i sig allt man behöver är hälsosamma.
Nej, jag tror det är ohälsosamt både för den enskilda individen och miljön.
Om det innebär mycket fett kött med mycket fet sås och någon liten gurkbit: ja!
Om det innebär lagom mix av fett och magert kött, sås ibland men inte alltid, matiga sallader eller t ex blomkålsmos: nä.
Har en släkting som var i kategori ett och som t o m var med i Aftonbladet pga sin framgång med lchf, tre månader senare var hon på sjukhus med kolesterolproblem.
Absolut inte. Men tror som tidigare inte att pasta, bröd osv är bra heller. Balanserad kost finns det väl något som heter.
NEJ!
Övertygat nej.
Nä självklart inte. Det säger ju sig själv, en diet som ratar frukt och mängder av grönsaker är en dålig diet på lång sikt.