• Anonym

Min pojkväns mamma blandar trosor med vanlig tvätt

Åhhh!!! Blir så irriterad! Jag är 16 och bor tsm med min 20 åriga pojkvän och hans mamma(har diverse problem med mina egna föräldrar så bor ej där). Hon tror alltid att hon vet bäst fast hon inte vet ett strunt och min pojkvän tror alltid att mamma vet bäst!

Hon blandar sina trosor som är fulla med mens och flytningar etc som hon dessutom byter ca 1 gång/vecka med våra VANLIGA kläder t-shirts och sånt och kör på 40 grader.  Hallå? trosor ska tvättas på 60??? Och sedan tycker min kille alltid att hans kläder stinker efter tvätten(hennes underlivsdoft är rätt stark och allt hon tvättas tsm om hon bara tvättar i 40 börjar lukta samma)  Och han säger att lukten ABSOLUT inte kommer från hans mammas kläder(ehm jo? det gör den för den luktar precis som hennes trosor)

Förutom detta så pressar hon ihop hur mycket kläder som helst i maskinen samtidigt så ibland blir inte mina kläder ens rena(tex när jag har mens eller så syns det fortfarande i trosorna efter tvätten eftersom det är så fullt)  

Jag vet att det är hennes trosor som gör att tvätten börjar stinka då jag själv kört maskinen ett antal gånger och känt lukten som inte kommer från något annat än dom. Dock får jag inte tvätta längre hemma hos dom för hon tycker att jag tvättar "fel" eftersom hon anser att hennes sätt är rätt. Jag vill inte gärna säga vad jag tycker rakt ut heller.... och känns elakt att berätta för min kille att hans mammas trsor luktar så starkt. 

Jag trivs jättebra hos dom men detta stör mig verkligen :( Jag hjälper till jättemycket med disk, stäsning osv men tvätten får jag ej ta eftersom den slösar EL om den körs för många gånger och jag stoppar i för lite kläder åt gången(hon gör ju fel inte JAG) :( Ibland smygtvättar jag och då luktar tvätten rent och gott när den kommer ut.  

• Svar på tråden Min pojkväns mamma blandar trosor med vanlig tvätt
  • Anonym

Varför skriva ålder i trådstarten?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-01 16:51:04 följande:
    Håller med!!! Man ska tvätta i 60 eller 90, och då blir det att lukta rent. Vad som står i plagget är inte relevant om man vill slippa baciller. Tvätten tvättas på för låga grader helt enkelt, oavsett hur de där trosorna luktar. Det är därför folk vräker på med parfymerade tvättmedel och stinkande sköljmedel, de tycker tvätten luktar illa annars. För övrigt går tvättmaskiner sönder om de aldrig tvättas i 90 grader, utan slammar ihop av allt äckelpäckel. Detta brukar stå i bruksanvisningen, och det säger även de som reparerar tvättmaskiner. Väldigt få verkar fatta det.

Ts, du får helt enkelt erbjuda tanten betalt för att du tvättar din tvätt, eller så får du försöka tvätta hos någon annan. Det är du som har rätt, däremot behöver du ju inte säga att tvätten stinker pga hennes trosor.

Kunde inte sagt det bättre själv!
  • Kimona

Jag tvättar också allt i 40 grader. Det blir rent ändå.
    Men är det blod tvättar jag för hand innan.

• Anonym (VÄXUPP)
    Anonym skrev 2012-08-01 21:15:15 följande:
    Har inte sagt att man blir sjuk eller dör av att tvätta i 40 grader.. Sa bara vad vi lärt oss i skolan och visst det står en sak på tvättlappen men bara för att materialet inte klarar mer än 40 betyder det inte att bakterierna dör vid 40 tyvärr.. Bara att kläderna dör  haha 
    nej det vet jag med men som sagt då kan man ju välja antingen står man ut med eventuella bakterier som förövrigt finns överallt eller så köper man bara trosor som kan tvättas i höga temperaturer.

handtvätt i 60 grader låter ju supermysigt
  • FrökenKanSjälv

För att bakterier ska dö behöver man koka prylen/plagget i 20 minuter.

Det räcker inte att tvätta i 60 eller 90 grader. Och det räcker inte att stoppa ner nappar i kokande vatten någon enstaka minut.

Det är vad jag fått lära mig på jobbet (läkemedelstillverkning).

• Anonym

Blod mens blod BLÄ!!! Prata sånt i nån annan tråd, inte kul som kille att läsa!

• sirisdotter
    George 1 skrev 2012-08-01 16:45:34 följande:

Vet du inte att blod koagulerar vid värme ! Blod skall tvättas med kallt vatten!!
    Förövrigt tror jag du bara vill väcka uppmärksamhet/skarva.  

• vitlöksbröd
    Anonym skrev 2012-08-01 21:14:55 följande:
    Jaa, jag lär mig nya saker varje dag! Och nu är det väl bara att förbereda telefonen på 112 för jag lär ju inte kunna slå numret själv när jag tvättat klart (alltså pga mina BAKTERIEFULLA händer som rört vid trosorna) Drömmer
    Våra underliv verkar ju utsöndra kärnkraftsavfall eftersom folk verkar döskraja nuförtiden av allt som vidrör dem.
    Väntar med spänning på att nya rådet för tvättning är rensprit och klorin i en temperatur på 90 grader. 
  • Anonym (VÄXUPP)
    vitlöksbröd skrev 2012-08-01 21:32:32 följande:
    Våra underliv verkar ju utsöndra kärnkraftsavfall eftersom folk verkar döskraja nuförtiden av allt som vidrör dem.
    Väntar med spänning på att nya rådet för tvättning är rensprit och klorin i en temperatur på 90 grader. 
    hahaha LOL

ja konstigt att männen inte vittrar sönder och dör efter ett samlag med en kvinna med tanke på tvättråden här
  • Anonym
    hernameispekka skrev 2012-08-01 15:28:30 följande:
    Då är de synligt rena men inte på bakterienivå och just i underlivet frodas bakterier lätt och så tar du på dig ett par trosor som inte är helt rena och så får det fortsätta gro. Usch och tvi!

Tror du verkligen att det spelar någon roll för bakterierna om de får bada i vatten som är 40, 60 eller för den delen 90 grader?! Då kan du inte mycket om bakteriologi.
Svar på tråden Min pojkväns mamma blandar trosor med vanlig tvätt