Inlägg från: marla333 |Visa alla inlägg
  • marla333

Barnrum, lekrum, inredning, förvaring - diskutera tips och ideer

ska göra ordning dotterns rum (hon är 2år). ska köpa färg imorron och måla ränder på en vägg. vad blir snyggast? jag vill att det ska vara vågräta ränder, sambon tycker lodräta. 

sen vet vi inte om resten av väggarna ska få vara vita eller om man ska köra ränder eller bara en färg?

förvaring är ett annat problem! men först måla =) 

• marla333
    plastkotte skrev 2012-08-20 23:09:53 följande:
    Marla333: beror lite på hur ni har tänkt att ränderna ska se ut, tjocklek och hur många? Ska det täcka hela väggen eller bara endel? Personligen skulle jag nog föredra lodräta dock. Googla lite på det så hittar ni säkert något som ser bra ut :)
    tänkte köra på den ena långväggen, hela väggen. jag hade tänkt breda ränder, fast olika breda. så man inte står och mäter på mm, utan det som ser bra ut. om en rand är 30cm och en annan 5cm. blandat så. tror det blir för plottrigt med små ränder.

hade hoppats nån här hade gjort ränder och kunde tipsa vad som är bäst ;) 
  • marla333
    Alexi skrev 2012-08-21 09:09:26 följande:
    Vi har funderat på tavellist eller tallrikshylla till böckerna. Något som är bättre/sämre?
    finns fina och billiga tavellister på ikea och rusta i olika längd. 

en hängmatta för godsedjur har jag letat efter! men antar att man måste sy själv? hittar inget på nätet om vart de går att köpa... 
  • marla333
    Nyfikenpådetmesta skrev 2012-08-21 14:24:52 följande:
    Inbillar mig att det är lättare att få lodrätta linjer snygga. Framförallt om man bor i ett lite äldre hus/lägenhet där inte alltid väggarna är så raka som man tror...
    hehe, bor i nybyggd lägenhet. så allt ska vara rakt. tror vi kommer köra på vågräta ändå. för jag gillar det mer och hoppas hennes rum kommer kännas större, längre.
  • marla333
    RonjaB skrev 2012-08-26 15:01:25 följande:
    Mina (eller a sonens) randiga vägg i hans rum   www.styleroom.se/album/33641 Där finns mer bilder!

Denna vägg har jag sett förr! Kul! Har precis målat dotterns rum randigt, hittade bl.a. Den väggen som vi hade lite som mall ;) och så dyker den upp här! Visst var det tapet? Jag och killen bestämde att det måste vara tapet då det var så många små ränder, tar ju en evighet att tejpa ;) tror det blev 15-20 ränder på våg vägg, och det var väldigt mkt tejpande...
  • marla333
    Pralina 81 skrev 2013-01-18 11:17:07 följande:
    Skakar liv i tråden:) Till sommaren är det tänkt att vår dotter ska få ett eget rum, hon blir då 1,5 år. Rummet är rätt litet, typ 2,5 x 2,5 m med ett ganska stort fönster. Har funderat på att sätta in en växa-säng så sängen inte tar upp hela golvytan. I övrigt har jag ingen aning om vad mer vi ska ha i rummet. Det är ju rätt litet så nån förvaringsmöbel typ expedit men mer då? Myshörna/stol och bord/kök? Vad vill en 1,5 åring ha/leka med? Andra smarta tips för små rum?

Har precis fått ordning på dotterns rum! Hon flyttade till eget när hon ar 1,5år. Nu är hon 2,5.... I rummet finns en juniorsäng, hylla expedit 4x4 med 4lådor, kök, bord+stolar, byrå, dockskåp, vagn, hängmatta på väggen för godsedjur. Det svåraste var att hitta smart förvaring, vill att allt ska kunna nås enkelt, men svårt med låga möbler och förvaring. Ovanför sängen hänger en ljusslinga, så sängen får vara myshörn :)
  • marla333
    Kotthare skrev 2013-01-18 12:02:50 följande:
    Finns det någon barnfamilj som INTE har de dödsfula expedithyllorna? :) 

Haha! De är ju billiga och med lådor i rymmer de mkt ;) har dock inte mkt fantasi, så kom gärna med förslag om annan låg förvaring!
Svar på tråden Barnrum, lekrum, inredning, förvaring - diskutera tips och ideer