Alltså, hjälp!
Hej! Har en liten tjej på 1,4 månader som titt som tätt är vaken om nätterna. Det började då hon var 10 mån, faktiskt i samband med att jag började jobba och hennes pappa gick föräldraledighet. I nästan 4 mån var hon vaken flera timmar mer än varannan natt. Sen stabiliserades det någon vecka för att återgå till var 2-3 natt med vakenhet. Hon är vaken allt ifrån 1,5-3h. Ett tag var det som om hon trodde det var morgon men verkar det mest vara som att hon inte kan somna om fast hon vill. Har provat allt från att låta henne försöka somna själv till att ta in henne i vår säng till att sitta vid sidan om hennes säng. Det gör ingen skillnad. Hon somnar ok på kvällen runt halv 8 och sover ett pass på dagen på 2-2,5h. Om 2 v börjar hon skolas in på förskola och hoppas på att det rättar till sig då men finns där ngt annat tips du kan ge? Vad brukar hjälpa på denna typ av beteende? Hade hon bara legat vaken och somnat av sig själv hade jag nog bara låtit det gå över men det börjar bli rätt jobbigt för mig och min sambo då någon av oss alltid måste sitta vaken hos henne. Tacksam för svar!