Mollusker i över 3 år - Finns det verkligen inget att göra?
Hej,
Har två aktiva killar på 3,5 och 5 år, båda har numera mollusker. 5-åringen fick det när han var 2 år och min yngre fick de första prickarna för ca 1 år sedan.
Vi har varit hos flera läkare, alla säger samma sak att det inte finns något man gör i Sverige utan att de ska gå bort av sig själv. Vad händer om de inte gör det då? Samt om barnen verkligen lider av dem och att de hindrar dem att leka som de vill, att de har ont etc?
I Chile där vi bodde ville de sätta äldste sonen på ett immunförsvarsprogram, men vi ville avvakta tills vi kom hem. Nu önskar jag att vi hade låtit dem göra något åt det.
Mina söners mollusker svullnar ofta upp och blir infrekterade, tills de brister och den massa var kommer ut, under den här tiden gör det ont och i och med att många mollusker sitter på insidan av låren och har spridit sig till rumpan så kan han inte cykla etc. Min yngste son har fått på halsen och armarna. De smittar varandra, även om de inte får bada ihop så leker de ju, brottas etc så svårt att inte låta de ha kroppskontakt. Jag använder alsolsprit, gel, samt fetkräm för eksemen som ofta kommer runt molluskerna.
Alla tips är välkomna, något måste man väl som förälder kunna göra?