Iam skrev 2012-12-20 19:34:30 följande:
Min partner har inte förlorat något alls... vet inte var du har fått det ifrån?
Jag anser bara att har man tagit det vuxna beslutet att skaffa barn tillsammans, så får man allt leva upp till det beslutet dom närmsta 18 åren, och det innebär att ingen förälder har rätt att neka till, eller försvåra umgänget för den andra föräldern.
Ett barn har rätt till båda sina föräldrar, dvs BÅDE MAMMA OCH PAPPA. Anledningen till att det ofta kommer att handla om pappor är för att mammor har större tendenser att känna ett ägande över barnet och tro sig veta bäst.
Men... som jag sagt till dig tidigare.. Den dag du själv får barn.. och separerar.. och ditt barns mamma tycker att det är ok att ta sin nya man, ert barn och flytta bort från dig... och du jublar av glädje.
DEN dagen kan jag köpa dina argument om att en förälder är ersättningsbar av vem som helst... som du tror att du kan ersätta ditt bonusbarns pappa.
Så, istället för att insinuera felaktigt om mina anledningar, så kanske du ska vara tydlig med var du får dina åsikter ifrån? Dvs att du är en bonuspappa som är så svartsjuk på att din sambo har barn med en annan man att du medvetet försöker utesluta barnets pappa ur ert liv genom att flytta tiotals mil ifrån honom.
Ja, okej. så vad är, enligt dig, lösningen?
Tvinga ammande mammor släpa in pappor eller växelvis boende med välling hos pappa från dag 1?