• Canie

Senil av att föda barn?

Är det någon som känner igen sig i följande? Sedan jag fick barn känner jag mej helt hopplöst bäng i kolan. Tappar bort grejer, minns inte vad jag ätit till lunch, står och gapar som en fågelholk när folk pratar, ser en film utan att ha en susning om vad den handlat om när jag kollat klart. Vad är det som händer? Har det med amningen att göra? Går det över? Kan inte för mitt liv begripa hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet när jag har noll kognitiv förmåga jämfört med tidigare??

• Svar på tråden Senil av att föda barn?
  • AgnesMH

Samma här, och fortfarande efter sex månader - dock lindrigare. Skulle åka och panta, kom halvvägs till bilen och fick gå tillbaka efter panten. Kom halvvägs tillbaka till bilen - fortfarande utan panten!! Gick tillbaka och såg att jag bara gått hem och låst upp dörren, sen gått igen.. Jisses.. Hoppas det går över!

• anju79

Ha ha...samma för mig med båda mina barn. Kallas "graviditets/förlossningsdemens" tydligen o är jättevanligt.

• lövet2

Det kallas "amningshjärna". En kombination av sömnbrist och amningshormoner, och det drabbar de flesta!

• Amorea

Samma lika här. Glömmer att jag sagt och gjort saker hela tiden. Senast igår sa jag till maken att vi inte skulle öppna fönstret om det är svalt inomhus. Gissa vem som öppnar fönstret och kan inte minnas ett uns av det....

• Lajkie

Känner igen mig! Jag har gjort helt otroligt märkliga saker när jag haft bebis/ammat.
    Det blir bättre!

• Toppen9

Kallas även amningsluckor
    Sägs att det inte är så att man har sämre minne, det är bara så mycket nytt och viktigare att komma ihåg om/med bebisen att annat oviktigt inte "fastnar" lika lätt i minnet.

• Canie

Men ja ja ordmärkare, gammal är det ju inget snack om att jag har blivit, det ser jag i spegeln varje dag. Men "dement" då. Så härligt att inte vara ensam! Vi ses därute i lekparken utan extra blöjor och med tröjan ut och in då tjejer :)

• Barbamama08

Det är oxytocinet som gör att man blir mosig i skallen.

Svar på tråden Senil av att föda barn?