Anonym (Övergiven) skrev 2012-08-05 12:58:09 följande:
Jag känner verkligen igen mig i detta. Det är också svårt att förklara för någon annan, att ha känt sig oälskad. Att det kan vara roten till så mycket.
Lever själv i en relation som inte är bra men har inte kraft att ta mig ur.
Jag har gjort det nu 37 år gammal, hittade en kurator som är bra. Tyvärr har jag bara en gång kvar då jag inte har råd att gå hos henne privat. Nu måste jag ta mig i kragen och gå till vårdcentralen. Gör det du med det hjälper att få prata, ju tidigare desto bättre.
Jag lämnade min destruktiva relation för flera år sedan, och vet du... Jag ångrar det jättemycket. Det är så galet egentligen. Han behandlade mig bra ibland, jag var hans prinsessa, men samtidigt var han aggressiv, opålitligt och mer där till. Men jag lämnade för alla sa att det var det enda rätta. Och för en "normal" kvinna så är det så. De kan lämna, och hitta en bra kille och bli lycklig. Men för mig, som är så trasig, så finns inte det alternativet. Det är destruktiv relation vs ensamhet. Jag kommer inte hitta en bra kille, och även om jag gör det så mår jag inte bra med en sån kille. Så helt ärligt, jag funderar så starkt på att gå tillbaka till mitt ex. Vi är lika trasiga båda två. Visst, han behandlar mig illa ibland, men samtidigt är han den enda som kan få mig att känna mig älskad på samma gång. Vi kan vara trasiga tillsammans. För jag vill absolut inte gå genom livet ensam....
Ibland kan jag bli arg på mina vänner som i princip tvingade mig ifrån honom. Som säger att de aldrig kommer kunna respektera mig om jag går tillbaka. Men jag vet att de bara menar väl. De inser bara inte att alla inte har samma förutsättningar i livet som de har....