• Anonym

någon som haft ett förhållande med man från gambia?

Har hört ganska mycket dåligt om tjejer som haft ett förhållande med män från gambia,
    allt från att det handlat om uppehållstillstånd till misshandel och otrohet. 

Har träffat en kille därifrån som har barn sen tidigare med en svensk tjej, och jag misstänker att det handlade om papper men är inte säker på det men vet att han har medborgarskap nu. Han har jättebra med sitt barn och hjälper mamman när han inte är i en annan stad. Vi dejtar bara och jag känner honom inte så väl, men trivs väldigt bra i hans sällskap..

Mina vänner avråder mig från att fortsätta träffa den här mannen då män från hans land har så dåligt rykte, jag undrar om jag bör lyssna och avsluta det som är eller om jag vågar fortsätta att ge honom en chans? Andra manliga vänner från afrika säger att män från gambia är skit rentutsagt och så vidare.. Jag känner att han har lite kontrollbehov och eftersom han är troende muslim gillar han inte att jag röker eller dricker..Nån med erfarnehet av liknande situationer? Gillar honom jättemycket men rädd att bli kär och sedan går allt åt helvete. 

• Svar på tråden någon som haft ett förhållande med man från gambia?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-10 17:25:29 följande:
    Hej! Min syster har varit tillsammans med en gambiansk man, som lurade henne. Han sa att hon var hans enda kärlek medans han hade en annan flickvän som vart gravid med hans barn. Och jag har dåliga erfarenheter av gambianer, som tex. har jag jättemånga på facebook som skriver precis likadant ''u are my only one, i love u, please send me an invitation, u are the most beautiful girl'' (alltså försöker de lura mig). och så vidare. Jag har också en kompis vars hennes ex-pojkvän var från gambia, han vart otrogen och sket i henne, tog henne för givet. Och när min syster vart tillsammans med gambianen så raggade hans kompisar på mig fastän de var 30 +och visste att jag var 15 år yngre då, alltså ett barn, fastän jag visste att alla var gifta och hade barn. Jag skulle själv aldrig kunna vara tillsammans med en gambian, för jag har aldrig sett något bra med de, har endast dåliga erfarenheter. Min systers ex försökte till och med tvinga mig att bära slöja. Och nästan alla  är ute efter uppehålls tillstånd, och om de redan har det så är de ute efter sex (enligt mig!) Nu säger jag inte att den du dejtar är sådan, han kanske är världens godaste människa, vem vet? Jag tycker du ska följa ditt hjärta och inte tänka så mycket på vart han kommer ifrån, om han sedan är otrogen, kommer du märka ;) lycka till! Kram.
    Hej, Ja detta handlade nog tyvärr också bara om sex... Det ringde en tjej och frågade vem jag var och hur jag kände mannen jag dejtat. Jag berättade som det var. Hon berättar då att hon är nygift med honom och de väntar barn! Så jag bröt direkt, väldigt glad att tjejen ringde.. men tycker synd om henne :/
  • Anonym
    PetraL skrev 2012-08-10 17:31:08 följande:
    Har inte läst alla kommentarer ! 

Jag va tillsammans med en Gambian och det är helt klart det bästa förhållande jag haft . Sexlivet  va oxå helt underbart . Idag är vi väldigt bra vänner men kan ju säga att jag verkligen tycker det är tråkigt att han och jag inte kunde va tillsammans längre =/ Han är kristen så inte muslim dock :)

Va tillsammans med en svensk kille som misshandla mig och försökte våldta mig  för att jag inte ville äta naken ! så spelar nog ingen roll vart man kommer ifrån ! 
    Klart det finns idioter i alla kulturer. Men gambianer har nog det värsta ryktet av alla :( Vet inte om jag vågar träffa någon igen efter att jag fått reda på att den jag träffade var nygift med honom och de väntar barn. Men som sagt, detta skulle kunna hänt mig även om killen ifråga var svensk.. 
    Låter som du träffar en gullig kille dock, akta dig så det inte handlar om papper bara.. :(
    PetraL skrev 2012-08-10 17:46:34 följande:
    Kan tillägga att jag väntar barn med en svensk kille som skiter i barnet men Aki som då Gambianen heter bryr sig massor och ställer upp , diskuterar namn och så vidare :) 

• PetraL
    Anonym skrev 2012-08-28 21:36:50 följande:
    Klart det finns idioter i alla kulturer. Men gambianer har nog det värsta ryktet av alla :( Vet inte om jag vågar träffa någon igen efter att jag fått reda på att den jag träffade var nygift med honom och de väntar barn. Men som sagt, detta skulle kunna hänt mig även om killen ifråga var svensk.. 
    Låter som du träffar en gullig kille dock, akta dig så det inte handlar om papper bara.. :(

Han har redan svenska papper , även i england och i gambia  så han behöver inte mig till något sådant :P
  • WhiskeyRiver

Men skit samma om han är gambian och muslim, det är uppenbart att han inte accepterar din livsstil. Det jag tycker är lite anmärkningsvärt är att han då, oavsett anledning, valt att bosätta sig i Sverige.

Anser du att du kan leva ditt liv med restriktionert så kör på, om inte så avsluta. End of liksom.

I'll never smoke weed with Willie again
  • debatt

Hej

Jag är journalist och håller på att researcha gambia och turismen dit. Letar efter personer som har egna  (bra eller dåliga)  erfarenheter av att träffa män i Gambia. Skriv gärna p.m. till mig här och berätta.

• Emmica

Hej,lyssna inte på andra. Jag har erfarenhet från Gambia. Där får de lov att ha 4 fruar men när de kommer till Sverige då är de annorlunda. Jag är gift med en från Gambia.

Svenska män kan också vara otrogna

Lycka till

• nevermind

Jag har levt med en muslim men det var inga som helst problem! Han hade samma livsstil som jag, då funkar det. Jag blir lite orolig TS när han inte gillar att du dricker och röker, och ännu värre att han har kontrollbehov. En sån man hade jag aldrig levt med, oavsett religion och bakgrund.

• Fröken Apelsin

Tror du att alla svenskar är på samma sätt också?

• nevermind
    WhiskeyRiver skrev 2012-08-28 23:09:53 följande:

Men skit samma om han är gambian och muslim, det är uppenbart att han inte accepterar din livsstil. Det jag tycker är lite anmärkningsvärt är att han då, oavsett anledning, valt att bosätta sig i Sverige.

Anser du att du kan leva ditt liv med restriktionert så kör på, om inte så avsluta. End of liksom.

I'll never smoke weed with Willie again
  • Ungakillen95

Kul att den här tråden kom upp, kollade nyss på Outsiders som handlade om 2 finska kärringar som åkte ner till Gambia och gifte sig med män därifrån. Surprise surprise när ena tanten säger att hon ska flytta till Gambia och bo där istället för i Sverige så blev hon dumpad på direkten.

Ska kanske tillägga att hon var 65 år och mannen runt 24 år.

Nää usch och fy för såna äckel-kärringar. 

• Ungakillen95
    Anonym (frugan) skrev 2012-08-05 18:48:54 följande:

Hej!
    Jag är tillsammans med en gambiansk man, gifta är vi rättare sagt :)
    Två barn.

Gambianska män är väl som alla andra afrikanska män, lite annorlunda syn på livet än vi européer.
    Men som i alla förhållande gäller det ge och få.

Du tycker att han är kontrollerande, när det gäller alkohol och cigaretter. Det beror på att han är muslim, att han inte delar dina värderingar på detta plan. Men sen är frågan, accepterar han att du dricker och/eller röker? För det är skillnad. Min man är praktiserande muslim, dvs han äter inte gris, ber någon gång per dag (när/om han har tid), han fastar under ramadan. Det man får ta i betraktelse är att gambianer har inte samma islamska hårdhet som tex muslimska länder i öster. Min man är EMOT slöja, könsstympning av kvinnor odyl. 
    Mer muslimskt har jag inte märkt av, alla andra skillnader beror på våra olika kulturer.

Han du har mött, har troligtvis redan uppehållstillstånd, så det bör vara en lättnad. Många gambier kommer hit via sin svenska make/maka. På något annat sätt att få uppehållstillstånd är svårt.

Hur känner du? Bortsett att han är gambian?
    De afrikanska personerna jag har stött på är anti gambian, så att säga.
    Deras rykte fick fart för många år sedan, att de bara sålde heroin, rökte på osv. osv.
    Den bilden lever kvar lite, är en anledning till att min man säger ibland att han är från Senegal.
    Det jag har märkt är att min gubbe ogillar att andra i vår omgivning får på om vi har problem, vi ska lösa allt inom familjen. Mest för att andra gambianer inte ska få reda på saker som de kan förstora och skvallra om.
    Detta skiter jag i ibland, då jag vänder mig till en närstående familj av gambianskt ursprung, som hjälper mig förstå honom och hans tänk. Samt att få reda på om de tycker att han har agerat fel. Vilket är ofta ;)))
    Ingen perfekt, kommunicera och kör med öppna kort så går det bra!

Otrohet och misshandel finns i ALLA sorters kulturer.

Gammalt inlägg men skitsamma. 

Ja misshandel finns i alla kulturer det kan man inte förneka, men vad som utlöser våldet är det som skiljer kulturerna åt och där är skillnaden stor. 
  • GbgHelena
    Anonym skrev 2012-08-05 17:31:27 följande:

Jag tycker gambianska män är så vackra. Jag har bara dejtat en, och det gick inte så bra. Han och hans vänner tog inte svenska tjejer på allvar. De lekte med dom men ville sedan gifta sig med en gambiansk kvinna. De var väldigt nonchalanta med andras tid. Bestämde man en tid så kom de alltid långt efter. Africa-time kallade de det: . Min  upplevelse var också att flickvännen inte kunde vara vän samtidigt. Dvs man pratade så lite som möjligt med henne. Prata gjorde man med vännerna. Men så är inte alla gambianer, detta var bara hans gäng.

Har hört även tvärtom, alltså att det enda som står på agendan är att de vill gifta sig så att de kan få uppehållstillstånd? Ska snart åka dit så det ska bli intressant att se vad som händer
    Livet är för kort för att ha tråkigt :)
  • Anonym (Humm)

För min del att bli kallad Queen och inte tvingad av en svensk porrskadad kille massa saker som enligt mig kan stanna i porrvärlden är idag att föredra.
    Respekten,omtanken, matlagningskunskapen och respekten från en Gambiansk kille har jag aldrig stött på i svensk kultur på 40 år.
    Min erfarenhet av mängder dejtande sedan tonåren gör mig äcklad av hur svenska killar/män målas upp som oskyldig små individer och utländska som motsatsen

Har aldrig varit med om att någon utländsk tvingar till sig kvinoöredrande akter i sovrummet, sätter saken i diverse hål där mat ska in eller ut som anses normalt och i princip obligatoriskt i förhållande med en svensk porrskadad. Stor chans med Gambianska män och andra kulturer att man inte behöver leva som 3 i förhållandet där tredje personen är porrindustrin..heja till alla er som fått upp ögonen för eller på väg att se över andra kulturer gällande val av partner oavsett ålder
Svar på tråden någon som haft ett förhållande med man från gambia?