Inlägg från: Elena87 |Visa alla inlägg
  • Elena87

5 månaders som tar steg..

Hej! Har en kompis som har en 5 månaders bebis. Jag tycker det är märkligt att hon håller hen och "gör" så att hen tar steg. Hon är jätte stolt och säger att bebisen går!! Är det normalt eller är det bara jag som tycker att det är alldeles för tidigt? Det är ju bara en bebis!! Eller har jag fel? Bebisen ser inte så road ut när hon gör så, hen tycker däremot om att man håller så att hen "hoppar". Jag har inga barn så jag vet ju inte, men jag tycker att hon vill snabba på utvecklingen...

• Svar på tråden 5 månaders som tar steg..
  • Elena87

Bra att höra! Undrade mest för att hen inte stödjer fötterna på golvet utan de böjs, som att hen inte orkar med tyngden.

• Elena87

Jag gick också väldigt tidigt. Men jag var med henne för några dagar sedan och jag tycker ändå att barnet inte riktigt är så förtjust i att gå, blev jätte grinig efteråt.

Jag blir mest irriterad för att vi har en annan vännina som har en 1 årig pojke och när pojken började gå så började min kompis med det här med stegen. Som att hon blev lite avis. Vi är flera i vår vänkrets som tycker att det är för tidigt för just hennes barn men hon får ju göra som hon vill.. Det är ju hennes barn.

Svar på tråden 5 månaders som tar steg..