• Jessica587

orolig för min vän...

Jag har en kompis som är 16 år hon har precis fått tvillingar. Vem pappan är det vet hon ännu inte så hon bor ensam i en lägenhet med sina barn. för två månader sen träffade hon en kille som är missbrukare. Inte så lite heller för det är tunga grejer han använder. sprutor och sånt. För tre dagar sen fick jag veta att dom hade förlovat sig. När hon träffar honom tar hon med sina barn hem till honom. För det mesta så är hans vänner där också och alla säger dom att missbrukar tiden är förbi. Min vän tror på det hon är väldigt godtrogen.  Men för två dagar sen såg jag hennes kille på tågstationen hög som bara den. Jag vet inte vad jag ska göra, en annan kompis till mig berättade att om hon är där med sina barn hemma hos honom och hans vänner som är djupt ner i skiten kan socialen komma och ta hennes barn. Jag vet att hon aldrig någonsin skulle ta något men tänk om han får nån knäpp på henne.... så det jag undrar är kan socialen omhänderta barnen? kan dom som missbrukar skada andra som dom tycker om ?

Hoppas att jag får svar

• Svar på tråden orolig för min vän...
  • Anna i Hult

Jag tycker du ska göra en orosanmälan till socialen, de brukar veta om de flesta missbrukare, och kan testa dem också. Din kompis kommer inte att bli av med barnen om hon slutar att umgås med honom, men om hon väljer mannen framför barnen, så tar de barnen tills hon ändrar sig.

• Jessica587

skulle jag anmäla min kompis till socialen ? varför skulle jag göra det !

• FruLiNi
    Jessica587 skrev 2012-08-06 15:40:01 följande:
    skulle jag anmäla min kompis till socialen ? varför skulle jag göra det !
    För att barn inte ska vistas i en sådan miljö. Din kompis kan få stöttning av socialen i sin mammaroll och det är ju enbart positivt i det här fallet, tycker du inte?
  • Mamma och Fru

Barnen blir större och vistas i sån miljö, mkt kan hända, vem vet vad barnen kan få i sig!!

För hennes och barnens skull är det bäst att du agerar, gör det anonymt om det känns bättre...

• ftp

Jaha, dom sitter där och "missbrukar" det förklarar ju precis allt, eller nej, inte ett smack.
    Vad menar du med att dom missbrukar? Vilka droger rör det sig om och hur används dom? Har du sett nått själv eller går du efter rykten?

• cruz

Du måste definitivt tala om för din kompis att du såg hennes pojkvän hög. Om hon fortsätter att umgås med honom måste du nog faktiskt anmäla till socialen. Du undrar varför. Svaret är att det handlar om att skydda två små barn som inte kan föra sin egen talan.

Svar på tråden orolig för min vän...