• Iam

Varför försvinner vännerna efter fruns död

Anonym skrev 2012-08-06 21:44:18 följande:

Min teori är att en del barnfamiljer vill ha ett väldigt homogent umgänge, då passar det inte in i deras värld att ni inte är en sk "hel familj". Man ska ha liknande bil, liknande boende, man ska åka på skidresa på sportlovet och till skärgården på sommaren. Barnen ska ha speciella aktiviteter och blabla. Byt umgänge helt enkelt!

Jag tror att det är så överlag, inte bara bland barnfamiljer. 
    Jag har förlorat många vänner för att jag plötsligt inte har samma livssituation som dom längre.
    Tycker själv det är tråkigt och har faktiskt aldrig resonerat så.
    Tycker jag om en människa gör jag det oberoende av livssituation.. och om den vännen dessutom går igenom en sorg då finns jag definitivt där. Å andra sidan är jag inte rädd för sörjande människor då jag gått igenom så mycket själv. Kanske det det oxå handlar om 
  • Iam
    Anonym skrev 2012-08-06 21:51:00 följande:

Jag beklagar din frus bortgång och jag beklagar att era vänner inte har vett att agera bättre.

Tycker du ska prata med dem och berätta hur du känner. Ge dem en chans om du vill så att säga. Annars tycker jag du ska sträcka ut en hand åt nya håll och hitta nya vänner. Kanske barnen har några vänner så har trevliga föräldrar?

Håller med. 
Svar på tråden Varför försvinner vännerna efter fruns död