HELT SLUT pengar, vad gör man??
Vad gör man, helt slut pengar. Går inte runt på föräldrapenningen. Jag kan inte börja jobba ännu då min bebis inte klarar sig utan mig (ammar). Har försökt sälja bilen men ingen vill köpa den. Jag har bara "nödvändiga" utgifter, dvs hyra, mobil, mat, a-kassa (har gått ur facket för att spara pengar), försäkringar etc. Vet inte hur jag ska göra? Hur ska jag spara in mer pengar. Måste ju ha pengar till blöjor och mat.
Min kille tjänar "egentligen" ganska bra men betalar nästan hela sin inkomst till kronofogden, så honom kan jag inte få hjälp av. Snarare tvärtom, att det tynger ner mig också. Han är inte lätt att prata om ang ekonomi men vi har iaf skiljd ekonomi. Visst säger han att han kan betala maten tex, fast ingen av oss har pengar. Skillnaden är bara att han struntar i att betala andra räkningar då och då tar det längre tid hos kronofogden för det byggs bara på där. Själv har jag inte hamnat där ännu men vet inte hur jag ska kunna köpa mat resten av månaden. Och nästa månad blir ännu värre. Snälla ge mig tips och råd hur jag ska göra? Jag måste få in pengar så det täcker mina utgifter.