• Tingan

e ni klumpiga?

Bara undrar om det är fler än jag som blivit väldigt klantiga sen ni blev gravida? jag tappar och spiller hela tiden och tappar ord eller så blir det konstiga ord som inte låter kloka utan snarare från en annan planet..., man börjar undra om det e fel på motoriken eller så , blir man så här när man e gravid eller e det bara jag... tror jag håller på att bli galen....

• Svar på tråden e ni klumpiga?
  • pellen94

Jag är också klumpig - slår i skallen i köksskåpen "hela tiden" då jag fixar mat, diskar etc. tex. Vet att min väninna i v34 också blivit klumpig. Det är nog ganska vanligt bland gravida.

• marmelade

Här är en till som blivit väldigt fumlig sedan jag blev gravid.... Killen bara skrattar åt mig när allt jag tar i trillar i golvet. Får ju hoppas att det går över till bebisen kommer

• Persikan

Här är en till som får erkänna sig skyldig Tappar det mesta i golvet, igår åkte köksradion i golvet och häromdagen förlorade vi vår elvisp som inte överlevde ett hårt fall... Jag tappar ofta balansen när jag bara står rakt upp och ner. Dessutom är jag helt förvirrad stundvis. Trots att jag vet precis vart jag ska så kör jag fel. Ja, var ska det här sluta?

• Fru vS

Japp, tappar saker hela tiden jag med, har nu tappat ut blåbär 2 gånger på 3 dagar. Inte lätta att leta upp när de har rullat ut över hela golvet och det känns som om man knappt ens kan se sina egna fötter för magen... För att då inte snacka om att faktiskt nå ner till dem!

Och det blir ofta vajsing när jag skriver saker, vilket jag inte brukade ha problem med innan. Missar ut hela bitar av meningar när jag skriver email etc. Tänker en sak och skriver en annan. Måste nu korre-läsa alltingt typ 2 gånger innan det skickas!
    Tok-fis helt enkelt!

• Pricken1

Jag var också klumpig vid den tiden av graviditeten som du är nu. Det var helt bissart - jag tappade teakoppen, spilde ut saker, det var som man var barn igen och inte kunde styra sin motorik ordentligt. Alla bara skrattade åt mig och sa att det var ju bekvämt att kunna skylla på graviditeten, men något var det ju jag har inte varit så innan. Det är i alla fall bättre nu Jag bara skrattade åt det tillslut, för det blev ju komiskt att man var så klumpig

• mom2be

Absolut! Jag har blivit jätteklumpig på sistone. Maken bara skrattar åt mig när jag spiller och tappar saker i golvet. Så har jag alsdig varit tidigare.

• Bippan

Jag har fått sämre balans de senaste veckorna - antagligen för att tyngdpunkten på nåt sätt ligger annorlunda i kroppen. Är i vecka 24. Ett par gånger har jag trillat tillbaka på rumpan när jag rest mig upp från soffan Märker också när jag gör vissa styrketräningsövningar (t ex utfall eller lårövningar med gummiband) att jag har jättesvårt för att hålla balansen. Känner mig verkligen klunsig, fast det är mest komiskt liksom. Är dock lite rädd för att halka i snögloppet nu för tiden, jag klarar inte att styra upp kroppen lika snabbt som vanligt!

• malinkat

Jag har aldrig varit klumpigare - eller mer förvirrad! Men det bjuder jag på ;o)

• Linnpinn

Lyckades spilla ut en hel flaska med läsk över soffbordet igår.... Jag brukar vara ganska klumpig vanligtvis också, men nu är det extremt! Även sambon har noterat detta och tycker att det är jättekul, får väl bjuda på det

• Dimisi

Jag slår i händerna i bänkar och dörrposter. Det är som om kroppen inte har fattat att den har blivit lite större, och då beräknar jag fel hela tiden. Lite sämre balans har jag oxå, t ex om jag snabbt ska vända mig om.

• shelale

Idag höll jag på att ramla över soffbordet när jag reste mig från soffan...

Och minnet har ju verkligen blivit konstigt!!!
    På jobbet hade en kund beställt ett halsband som hade kommit så jag ringde till kunden o berättade att den hade kommit... hon kom 1 timma senare och sa att hon hade beställt ett halsband.. jag min klant säger att det inte har kommit och hon säger då att joooo.... ni ringde för ungefär en timma sen o sagt att det har kommit... Nejnej, säger jag det kanske är en annan affär du tänker på? sade jag... nej, för ni heter väl ****? ja.... säger jag och sen vips var mitt minne tillbaka och jag kommer ihåg att halsbandet visst hade kommit och tar fram det... ***göööör pinsamt****

• Sara Sandman

Jag spiller på mina kläder så fort jag äter eller dricker någe, vilket är frustrerande när vi är ute o äter...

• Ania

Jag är också klumpigare än vanligt spiller kaffe saft minst en gång om dan typ =) men värst av allt är att jag har blivit superglömsk också och allmänt förvirrad. Läste någonstans att de genom en vetenskaplig undersökning av gravida kommit fram till att kvinnor som väntar flickor blir mer glömska än de som väntar pojkar men klumpighet stod det ingenting om kanske är det ett tecken på nått också =).

• Fragole

Ja, oj oj oj ja! Klumpig var ordet! Och slapphänt *morr* Tappar saker heeela tiden, och så brukar jag klippa mig i fingrarna så fort jag ska använda en sax

Men det var ju skönt att höra att det inte bara är jag som "klumpat till mej "

Fragole v.12

• Nirak

Känner mig som ett enda stort fummel. Glas far i backen, mer filmjölk på min mage än i munnen... Sambon bara skrattar!

Svar på tråden e ni klumpiga?