Inlägg från: Anonym (lider) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lider)

Mjälleksem i ansiktet

Jag får "utbrott" av mjälleksem i ansiktet med jämna mellanrum. Vill helst inte hålla på att smörja in med kortisonkärm som läkaren föreskriver. tycker inte det hjälper särskilt väl.

Har någon tips på bra hudkräm som hjälper? 

• Svar på tråden Mjälleksem i ansiktet
  • Anonym (lider)

Tack för dina tips. Låter galet med fotsalvan , men värt att testa.

Får du också det i omgångar? 

• Anonym (lider)

Tack för de tipsen. Dra ner på kolhydrater kan jag ju lätt göra.

Läste någonstans, vart minns jag inte, att det ska finna någon Aloe vera produkt som är ganska bra att använda. Något ni känner till?

• Anonym (lider)

Okej, den salvan är ny för mig. Allt är värt att prova.

• Anonym (lider)

Jaha, nu jar det brytit ut igen i ansiktet, grrrrrr. Så nu blir det att testa de olika salvorna.

• Anonym (lider)

Det verkar vara många som har problem med detta, att de inte kommer på något bättre. Mitt senaste "utbrott" lade sig igen, men nu pirar det och kliar i ansiktet igen så nu är det på G igen.

• Anonym (lider)
    AnotherLonelyDay skrev 2012-08-25 20:04:19 följande:
    I know that feeling..
    Det värsta är att när man väl har fått ett utbrott så finns det inte mycket man kan göra utan man måste låta det
    läka ut vilket för mig tar 7-10 dagar beroende på omfattningen.Hur lång tid tar det för dig?  
    På läker det också ut på 7-10 dagar, beroende på omfattning. Jag har dragit ner på kolhydrater och socker. Kanske därför det senaste utbrottet var väldigt lindrigt och täckte liten hudyta.
Svar på tråden Mjälleksem i ansiktet