• magplask

    Nä men dra åt helvete!!

    Nu bara måste jag berätta något helt jävla outstanding!
    Jag och min sambo kämpade hårt i 3½ år innan vi till slut blev gravida på vårat första IVF försök, det var en sjukt jobbig period innan det där jäkla plusset....
    Tiden gick och ut kom världens underbaraste lilla pojke.

    Vi har väl alltid undrat hur det skulle bli nästa gång, vi var oförklarligt barnlösa så teoretiskt sett skulle det ju funka av sig självt men det gjorde aldrig det. Vi har ett embryo i frysen, så vi har ju såklart tänkt på det... men samtidigt känns det så oerhört jobbigt att ens tänka på IVF igen. Ungefär som ett stenblock som faller över en. 
    Såklart har vi ju hoppats på att det skulle gå av sig självt men det har känts farligt att hoppas på det, och ni ska veta så sjuuuukt många gånger jag har varit skengravid!!

    Anyhow, lille grabben är nu 20 månader och jag har vägrat p-medel av rädsla för att ställa till med onödiga problem som gör det svårare att bli gravid. Istället har vi kört med gummi, men det är ju lite trist Cool och vi sa "blir det så blir det...".
    Å tamefan!!!!!!!!!!! Första gången vi hade sex vid ägglossning sen grabben kom och det tar sig första gången! Herrejävlar!!

    Vi är i chock båda två, glada som fan men chockade. Inte kan det väl vara möjligt att jag blev gravid direkt?!!!! FörvånadSkrattande
    Började misstänka det tidigt och än är jag bara på BIM -3, jag har gått ner 18 kilo (+ de 16 jag gick upp med pojken) så nuförtiden är jag ganska smal och reagerade på att jag började svälla upp som fan på kvällarna typ direkt efter ÄL. Vi snackar flera cm, 87 cm runt det fetaste stället på magen på morgonen och 94 cm på kvällen! Kunde inte minnas att jag har gjort det innan? men vågade aldrig hoppas på ett + iom den gigantiska besvikelsen som alltid blir med ett -.
    Men nu kan jag säga, JAG HADE RÄTT! haha Cool

    Med denna tråd vill jag skänka en gnutta hopp till er som också hade det svårt med första barnet, all kärlek och lycka till er Hjärta   

  • Svar på tråden Nä men dra åt helvete!!
  • blonds

    Vad härligt för er, stort grattis!! Längtar som en galning tills vi får ett plus.

    Förstår din tidigare oro att börja med prevmedel igen. Jag har haft problem efter problem nu sedan jag slutade med p-ringen och nu efter "bara" 5 månaders försök börjar vi bli lite frustrerade. Men genom att läsa ditt inlägg fick jag lite hopp.

  • Kexet

    Härligt! Jag skrattar när jag läser din tråd, vilken glädje! Glad

    Stort grattis till er och lycka till med graviditeten!!

  • pajas77

    grattis.ingenting är omöjligt .får verkligen hopp när jag läser det du skrivit ,skam den som ger sig.

  • magplask

    Å jag är fortfarande gravid v 13+0 idag och förra måndagen var vi på tidigt ultraljud och fick se lilla loppan

  • Dalo3a

    Grattis!!!! Nog vet jag vad du pratar om!! Efter 3,5 år blev jag också gravid utan någon hjälp helt naturligt! Tror du att jag kunde tro på de där plusset? Jag vägrades hjälp för att dom tyckte att jag var för liten.. Nu är jag i vecka 12 (13 imorn) och i måndags fick jag se härligaste bebisen, så det gååår!!!

Svar på tråden Nä men dra åt helvete!!