• Gurkan

Vintervantar från minimundus?

Tittar på minimundus vintervantar som är ullfodrade och googlar runt men hittar inga svar. 
    Någon som haft dessa vantar?
    Hur är de att ta på?
    Håller de värmen även kalla dagar?
    Det står att de är vattenavisande, blir de lätt blöta?
    Går det att impregnera dem att tåla mer vatten? 

• Svar på tråden Vintervantar från minimundus?
  • Bambusa

just dom vet ja inte, men vi har i 3 vintrar haft dom tunna ull vantarna under vanliga vintervantar, för dottern blir så hämskt kall..  så de beror ju på hur varm/kall dom blir..  hon hade i vintras didrikssons pilé fodrade och ull under, va iaf kall ibland..

• Suri

Vi har haft dem och gillar dem jättemycket! Lätta att ta på, rymliga och mjuka. Lätt för en liten hand att röra sig. Väldigt varma med den extra tunna ullvanten i om man har ett barn med kalla händer. Håller väta normalt antar jag. Inget vi tänkte på. Ull värmer ju även om de blir blöta vilket är superbra!

• Gurkan
    Suri skrev 2012-08-17 20:31:45 följande:
    Vi har haft dem och gillar dem jättemycket! Lätta att ta på, rymliga och mjuka. Lätt för en liten hand att röra sig. Väldigt varma med den extra tunna ullvanten i om man har ett barn med kalla händer. Håller väta normalt antar jag. Inget vi tänkte på. Ull värmer ju även om de blir blöta vilket är superbra!

Det låter ju jättebra! Tål de torkskåp? Tänkte köpa den lilla ullvanten med, tål den torkskåp?
  • Suri

Vi har haft de i torkskåp på låg värme. Det har de tålt. 30-40 grader.

• Gurkan
    Suri skrev 2012-08-17 20:57:09 följande:
    Vi har haft de i torkskåp på låg värme. Det har de tålt. 30-40 grader.

Tack! De verkar jättebra nu återstår bara att bestämma vilken storlek en 2,5 åring har
  • Bambusa

tänk alltid på att inte tävtta ull med vanligt tvättmedel bara! minimundus är kanon att ha och göra med, så du kan nog fråga om storlek, och mät händerna..

• Gurkan
    Bambusa skrev 2012-08-18 00:23:53 följande:
    tänk alltid på att inte tävtta ull med vanligt tvättmedel bara! minimundus är kanon att ha och göra med, så du kan nog fråga om storlek, och mät händerna..

Mailade dem igår och frågade om mått så jag hoppas på svar snart. Tack för du påminde om tvättmedlet! Såg att minimundus hade ulltvätmedel och en del annat jag vill ha med som fuskpolo, en tamburin osv. Blir en dyr beställning ;)
  • Bambusa

va så lite så..
    ja, de blir mkt man vill ha.. ja använder alltid deras barnolja på dottern efter dusch, den är kanon..  

Svar på tråden Vintervantar från minimundus?