• Gurkan

Vintervantar från minimundus?

Tittar på minimundus vintervantar som är ullfodrade och googlar runt men hittar inga svar. 
    Någon som haft dessa vantar?
    Hur är de att ta på?
    Håller de värmen även kalla dagar?
    Det står att de är vattenavisande, blir de lätt blöta?
    Går det att impregnera dem att tåla mer vatten? 

• Svar på tråden Vintervantar från minimundus?
  • Gurkan
    Bambusa skrev 2012-08-18 10:14:57 följande:
    va så lite så..
    ja, de blir mkt man vill ha.. ja använder alltid deras barnolja på dottern efter dusch, den är kanon..  
    Satt och tittade på den med. Jag själv har väldigt torr hud på vintrarna och sonen verkar ha ärvt den så jag letar alltid efter bra oljor att smörja med. Sen tittade jag på deras fuskpolo med som ser varm och skön ut. och lite leksaker till julklappar till barnen i vänskapskretsen ;)
  • Bambusa

ja, den är jättebra, dottern hade den först i badvattnet, då behövde hon lite miniderm efter, men sen när hon började ställa sig i badet så hoppade ja över olja i vattnet och smörjde in henne efter badet, och sen dess har hon inte behövt nånting annat än den.. då duschar/badar hon minst varannan dag, året runt..

vanliga natusan provade ja på magen när ja va gravid, men blev helt knottrig på hela händerna av att smörja in den på magen, och de kliade, så den kommer inte i närheten av oss...  ger ju mkt bra effekt av att smörjas på blöt nytvättad hud... sen bara lätt torkning, hon brukar få sitta i orgonrocken medans vi borstar tänderna, sen är hon redo för pyjamasen, nån gång är hon lite klibbig om vi varit snabb, men pyjamaserna har inte blivit fläckiga iaf, då har hon en väldigt ljus rosa som används flitigt.. fast ja hade fortsatt lika ven om de blivit fläckar, just för den är så bra..  olivoljetvålarna är mjuklöddrande och sköna med. men luktar inte alls mkt parfym av dom parfymerade...

• BookLady

www.minimundus.se/popup/klader/ullfl_tumvantar.htm

Om det är dessa du menar så hade jag dem förra året och de hade ett jättestort minus enligt mig, nämligen inget vristband med kardborre eller liknande som de flesta vantar av den typen har. Resultatet blev att de ramlade av min 3-åring, så till slut köpte jag mjuka band med kardborre på som eg var klockarmband och sydde på. Förutom det funkade de bra, men när det var som kallast körde jag med Hestra.

• BookLady

Såna här armband köpte jag, bara att sy på och de har en liten ögla att dra igen bandet på för att fästa och allting. Billiga är de också och finns i flera färger .

• Gurkan
    BookLady skrev 2012-08-20 23:23:55 följande:
    www.minimundus.se/popu jp/klader/ullfl_tumvanta... Om det är dessa du menar så hade jag dem förra året och de hade ett jättestort minus enligt mig, nämligen inget vristband med kardborre eller liknande som de flesta vantar av den typen har. Resultatet blev att de ramlade av min 3-åring, så till slut köpte jag mjuka band med kardborre på som eg var klockarmband och sydde på. Förutom det funkade de bra, men när det var som kallast körde jag med Hestra.

Hestra tycker jag är för dyra har ni andrat som provat minimundus också upplevt att de trillar av?
  • Bambusa

när ja inte fick tag i hestra så tog ja miniundus ullvantar under ett par billiga ullareds-dagisvantar so är vattentålig,och fleecefodrade, de funkade bäst av allt vi provat på henne, pop va iskalla,didrikssons likaså.. inte alltid bättre med dyra märken.. men hestra har jav art sugen på å testa, men när ja skullek öpa så va hon mellan två storlekar, så ingen satt bra.. då fick de bli ull+dagisvante igen.. ska till ullared i september å köpa på mig några fler sånna.. ett år gick en liten söm upp lite på ena, men då började dom bli för så, och för 24kr är de inget att bråka om..

• Gurkan
    Bambusa skrev 2012-08-22 21:21:09 följande:
    när ja inte fick tag i hestra så tog ja miniundus ullvantar under ett par billiga ullareds-dagisvantar so är vattentålig,och fleecefodrade, de funkade bäst av allt vi provat på henne, pop va iskalla,didrikssons likaså.. inte alltid bättre med dyra märken.. men hestra har jav art sugen på å testa, men när ja skullek öpa så va hon mellan två storlekar, så ingen satt bra.. då fick de bli ull+dagisvante igen.. ska till ullared i september å köpa på mig några fler sånna.. ett år gick en liten söm upp lite på ena, men då började dom bli för så, och för 24kr är de inget att bråka om..
    provade ullaredsvantar förra året och tyckte inte om dem alls. Vi hade everest med dragkedja på och de var så där. Tummen var, dragkedjan till trots, nästan omöjlig att få i då fodret gärna vred sig och knölade. Nu vägrade han visserligen vantar förra året så han hade pop fingervantar i ullblandning hela vintern. De stod emot lite väta.

Är pop vintervantar kalla?
    För det var alternativ två till minimundus.
    Hestra är inte ett alternativ för oss. Över 300 kr för ett par vantar drar jag min gräns. Vi bor dessutom i södra sverige så det blir sällan så kallt. 
  • Cinan

Här har ni ett tips på riktigt bra vinterhandskar. Har aldrig hört någon som varit besviken på dem. Varma och lätta att ta på sitter fast bra om man drar dem utanpå overallen.

http://www.tornedalens.com/

• Gurkan
    Cinan skrev 2012-08-23 09:47:16 följande:
    Här har ni ett tips på riktigt bra vinterhandskar. Har aldrig hört någon som varit besviken på dem. Varma och lätta att ta på sitter fast bra om man drar dem utanpå overallen.

www.tornedalens.com/

Har kikat på dem! Är de smidiga? Klarar de blaskväder?
  • BookLady
    Gurkan skrev 2012-08-23 06:08:47 följande:
    provade ullaredsvantar förra året och tyckte inte om dem alls. Vi hade everest med dragkedja på och de var så där. Tummen var, dragkedjan till trots, nästan omöjlig att få i då fodret gärna vred sig och knölade. Nu vägrade han visserligen vantar förra året så han hade pop fingervantar i ullblandning hela vintern. De stod emot lite väta.

Är pop vintervantar kalla?
    För det var alternativ två till minimundus.
    Hestra är inte ett alternativ för oss. Över 300 kr för ett par vantar drar jag min gräns. Vi bor dessutom i södra sverige så det blir sällan så kallt. 
    Man kan hitta Hestra billigare på rea och på tradera. Jag håller på och budar på ett par nu .
  • Cinan
    Gurkan skrev 2012-08-23 12:01:39 följande:

Har kikat på dem! Är de smidiga? Klarar de blaskväder?

Riktigt smidiga och superlätta att få in tummen i och sitter bra kvar på handen. Enda handsken som min son fick in tummen i när han var ca 2. Tveksam om blaskvädret. Hade ett par everest handskar som ombyte för de dagar de var riktigt blött. Dagispersonalen tycker iaf mycket om handskarna då de är så lätt att få på.
  • Gurkan
    Cinan skrev 2012-08-23 18:22:21 följande:
    Riktigt smidiga och superlätta att få in tummen i och sitter bra kvar på handen. Enda handsken som min son fick in tummen i när han var ca 2. Tveksam om blaskvädret. Hade ett par everest handskar som ombyte för de dagar de var riktigt blött. Dagispersonalen tycker iaf mycket om handskarna då de är så lätt att få på.

Bor i södra sverige och här slaskar vintern väldigt mycket
  • Bambusa

då ska du nog ha ett par vattentäta.. alt galonvantar vid värsta slasket.. 

Svar på tråden Vintervantar från minimundus?