Bambusa skrev 2012-08-22 21:21:09 följande:
när ja inte fick tag i hestra så tog ja miniundus ullvantar under ett par billiga ullareds-dagisvantar so är vattentålig,och fleecefodrade, de funkade bäst av allt vi provat på henne, pop va iskalla,didrikssons likaså.. inte alltid bättre med dyra märken.. men hestra har jav art sugen på å testa, men när ja skullek öpa så va hon mellan två storlekar, så ingen satt bra.. då fick de bli ull+dagisvante igen.. ska till ullared i september å köpa på mig några fler sånna.. ett år gick en liten söm upp lite på ena, men då började dom bli för så, och för 24kr är de inget att bråka om..
provade ullaredsvantar förra året och tyckte inte om dem alls. Vi hade everest med dragkedja på och de var så där. Tummen var, dragkedjan till trots, nästan omöjlig att få i då fodret gärna vred sig och knölade. Nu vägrade han visserligen vantar förra året så han hade pop fingervantar i ullblandning hela vintern. De stod emot lite väta.
Är pop vintervantar kalla?
För det var alternativ två till minimundus.
Hestra är inte ett alternativ för oss. Över 300 kr för ett par vantar drar jag min gräns. Vi bor dessutom i södra sverige så det blir sällan så kallt.