• Anonym (TS)

Singeltråden, för oss som faktigst njuter av singellivet!

Finns det fler där ute som är singlar och som inte känner att meningen med livet är att hitta en ny relation och som faktigst trivs bra med singellivet? Som kanske dejtar lite men utan någon tanke på att det ska bli samboliv och giftemål i slutändan av det hela!

Jag är en kvinna på 30år som varit singel i 1,5år nu. Har innan levt i ett långt förhållande med äktenskap och barn mm. Jag trivs väldigt bra som singel just nu och letar inte efterett  seriöst förhållande vilket jag upplever att de flesta verkar göra så fort de blir singlar (inget fel med det). Jag dejtar lite och träffar killar men aldrig något seriöst utan tycker bäst om att leva i min singelbubbla och ha någon flirt lite sporadiskt ibland.

Finns det fler som jag här?              

• Svar på tråden Singeltråden, för oss som faktigst njuter av singellivet!
  • Anonym (TS)
    Baginbox skrev 2012-08-08 12:03:10 följande:
    Har varit singel ett par år nu och i början hade jag nog lite panik för att vara ensam men med tiden har det blivit rätt ok att vara singel. Jag bor på en liten ort så det blir inte ens någon flirt på krogen för min del. Ibland när jag kan tycka att det vore trevligt att träffa en kvinna så brukar jag åka in till närmaste stormarknad och titta på paren när de kör runt med sina kundvagnar. Tanten först och gubben i släptåg med vagnen. Sen betraktar jag dem och lyssnar lite på samtalen dem emellan och då brukar längtan efter sällskap gå över. Sen åker jag hem till mitt hus och köper med mig en pizza, tar en öl och struntar i att städa den dagen också. Ingen har synpunkter på det.

Har ett långt äktenskap bakom mig med barn varannan vecka och de veckorna njuter jag extra. Då kan jag vara pappa på mitt sätt.

Hahaha låter som mig då När jag knner mig sugen på ett förhållande (jo de stunderna kommer även om de är få) så behöver jag bara gå in på FB och läsa allas "Guuuuud vad allt är pluttinutt gulligt" statusar och då minns jag direkt hur drygt det är att leva i en seriös relation och sen sätter jag mig på balkongen med ett glas vin och lyssnar på precis den musik jag vill och sen njuter av att kunna lägga mig på tvären i min dubbelsäng Jag har också barn vv och jag tycker de veckorna med dem är precis den mängd "familjeliv" som räcker för mig för tillfället.
Svar på tråden Singeltråden, för oss som faktigst njuter av singellivet!