Mat på 18-årskalas, gärna kolhydratfattigt...
På lördag kommer släkten för att fira 18-åringen, men vad 17 ska man bjuda på??!
De kommer vid 13-tiden någonting, men jag hade egentligen inte tänkt bjuda på lunch. Borde jag kanske tänka om där? Vi blir ca 14 pers, i åldrarna 3-70 år. Jag har koll på sötsakerna (jag älskar att baka) så tårta, kakor och annat smått och gott är redan bestämt. Men maten... hjälp! Ska jag bjuda på lunch när de kommer och så kanske fika med tårta och kakor efteråt, och sen något på kvällen kanske, eller? Vad ska jag bjuda på i så fall?
Jag jobbar heltid (minst) och har en del restid, men på fredag bör jag kunna ägna eftermiddagen och kvällen åt kalasplanering och annat. Jag hinner dock inte hålla på med en massa jox på lördagen då jag ska försöka få liv i tonåringar, städa, duka, pynta, kamma en vild 7-åring och dessutom gärna hinna piffa till mig själv lite. Ja, ni fattar.
Tips på något gott, enkelt och förberedbart tas tacksam emot. Gärna mat utan en massa läskiga kolhydrater, om möjligt. Jag behöver eventuellt tips på både lunch (lite enklare kanske) och kvällsmat till ca 14 pers.
Hjälp??!!!