Enorm ångest inför nytt jobb
Jag har precis tagit examen efter en mångårig universitetsutbildning och fått mitt första jobb med start i september. Det är bra betalt och inom mitt utbildningsområde, en attraktiv tjänst helt enkelt. Men jag har sån fruktansvärd ångest inför jobbet! Det är enormt mycket de vill att jag ska lära mig innan jag börjar som jag inte stött på under min utbildning, jobbet innefattar mycket kontakt med nya människor, det kommer att vara stressigt med hårda deadlines. Jag vet egentligen inte VARFÖR jag tackade ja till jobbet då jag hade ett par andra jobberbjudanden att ta ställning till samtidigt, som jag var riktigt lockad av. Antar att jag blev "wooad" av den höga lönen på jobbet jag till slut tackade ja till. Nu känns allt bara FELFELFEL!
Nu har jag haft ångest hela sommaren. Jag gråter varje dag. Kan inte sova. Ibland får jag panik och försöker hitta vilken utväg som helst för att slippa jobbet. Jag gissar att jag har målat upp värsta tänkbara scenario i mitt huvud för hur hösten kommer bli, men jag är helt låst i dessa tankebanor. Vet helt enkelt inte var jag ska ta vägen, idag har jag gråtit hela dagen. Det känns som att domedagen närmar sig med stormsteg.
Hjälp, tips, tankar, någon?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-08 14:39
Och mitt i allt VET JAG JU att jag ska vara tacksam som har fått den här möjligheten! Men det går inte!