Inlägg från: Gladskit |Visa alla inlägg
  • Gladskit

Enorm ångest inför nytt jobb

Om du känner att den här arbetsplatsen verkligen är fel fel fel för dig sedan när du börjat, så är det ingen kris att byta jobb heller. Skulle frågan dyka upp på en framtida intervju (vilket den inte helt säkert gör ens) så förklarar man bara sakligt att det inte var som man väntat sig, att man kände att man hamnat på fel plats eller att man kände att man helt enkelt hade fel kompetens för tjänsten.

Jag bytte jobb 2ggr förra året och min nya arbetsgivare såg ju såklart i mitt CV att jag bara varit drygt 5 mån på mitt förra jobb. Jag ville inte strunta i att ta med det i mitt CV i och med att det var en bra erfarenhet att kunna visa upp. Men jag sa som det var att det inte var det rätta stället för mig utan att jag trodde att min kompetens skulle komma mer till sin rätt någon annanstans.

Men det där löser sig! Det första halvåret kan man alltid skylla på att man fortfarande är ny. Och blir det tokigt så vänder man på det och säger att jaaa, här händer det saker hela tiden som jag aldrig varit med om förr men jag lär mig verkligen massor på det här

• Gladskit
    fluhjvku skrev 2012-08-09 10:54:28 följande:
    Tror jag har en släng av "duktig-flicka syndromet".
    Det är du inte ensam om...
    Jag var också konsult ett par år direkt efter min utbildning. Mitt första uppdrag blev att kliva in på en avdelning och ersätta en person som blivit långtidssjuk. Jippi!
    Men det gick det med och jag lärde mig massor. Det jobbigaste var dock att komma "utsänd" från en firma, många ser en som problemlösaren med stort P som har en trollstav typ.
    Plus att jag kom från en systemleverantör och folk kom och frågade mig massa annat som jag inte hade en aaaaaning om "för du kommer ju från XXX så jag tänkte höra om du kanske"...??

Svar på tråden Enorm ångest inför nytt jobb